کاهش موسسات غیرمجاز اعزام دانشجو کارشناسی ارشد دکتری به خارج

کاهش موسسات غیرمجاز اعزام دانشجو کارشناسی ارشد دکتری به خارج

رئیس سازمان امور دانشجویان و معاون دانشجویی وزیر علوم از تذکر و گرفته شدن امتیاز تاسیس برخی موسسات غیر مجار اعزام دانشجو به خارج خبر داد و گفت: با پیگیری های صورت گرفته تعداد این موسسات کاهش یافته است.

به گزارش کنکوری ارشد دکترا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان و معاون دانشجویی وزیر علوم در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در بحث اعزام دانشجو از طریق آزمونی که برگزار شد آن چنان که باید در جا به جایی دانشجویان برای اعزام موفق عمل نکردیم و آن دسته از دانشجویانی که در آزمون پذیرفته و باید اعزام می شدند با ضعف هایی مواجه بودند . مقرر شد در آزمون بعدی دکتری و اعزام دانشجو، دانشگاه‌ها سهمیه خارج بگیرند و خودشان موضوع را بررسی کنند و پیگیر باشند.

صدیقی همچنین در خصوص موسسات اعزام دانشجو گفت: ضمن تذکر به فعالیت حدود ۴۰ موسسه اعزام دانشجو به خارج از کشور در برخی از موارد نیز امتیاز تاسیس این موسسات از آن‌ها گرفته شده و جاذبه این موسسات برای بسیاری از مشتاقان اعزام دانشجو به خارج از کشور نیز از بین رفته است. با توجه به پیگیری های صورت گرفته از سوی وزارت علوم و نیروی انتظامی تعداد موسسات غیر مجاز اعزام دانشجو به خارج از کشور بسیار کمتر شده است.

او گفت: هم اکنون ارتباطات خوبی با حوزه نیروی انتظامی داشته ایم که با اعلام نام برخی از موسسات غیرمجازی که مجوزی از سوی وزارت علوم برای اعزام دانشجو به خارج از کشور دریافت نکرده اند برخورد صورت گرفته است.

او گفت: مشتاقان اعزام دانشجو ارشد دکتری به خارج از کشور می توانند اطلاعات لازم در خصوص موسسات دارای مجوز اعزام دانشجو به خارج از کشور را از سوی سایت وزارت علوم دریافت کنند.

+دفترچه سوالات ازمون دکتری سراسری سال ۱۳۹۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *