اعلام ظرفیت پذیرش دکتری روزانه،شبانه و پردیس دانشگاه علم و صنعت

اعلام ظرفیت پذیرش دکتری دردوره های روزانه،شبانه و پردیس دانشگاه علم و صنعت

معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه این دانشگاه میزبان حدود ۴۵۸ نخبه است که حمایت می شوند، گفت: در محور ورود استعدادهای درخشان به مقاطع بالا‌تر و جذب دانشجویان نخبه بدون آزمون، توانستیم حدود ۹۰ نفر را از ارشد به دکتری جذب کنیم.
کلانتر معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اینکه دانشگاه علم و صنعت جزو دانشگاه‌های موفق در بخش جذب نخبگان و ورود استعدادهای درخشان به مقاطع بالا‌تر است، اظهار داشت: در سالی که گذشت؛ توانستیم در محور ورود استعدادهای درخشان به مقاطع بالا‌تر و جذب دانشجویان نخبه بدون آزمون، سهمیه ۲۰ درصدی خود را کامل کنیم.

وی ادامه داد: در این بخش بین ۱۷۰ تا ۱۹۰ نفر از کار‌شناسی به کار‌شناسی ارشد و ۹۰ نفر ارشد به پذیرش دکتری دانشجو بدون آزمون جذب کردیم.

 

معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت با بیان این که در سال ۹۵ به احتمال زیاد آمار جذب استعدادهای درخشان‌‌ همان ۲۰ درصد خواهد بود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آمار نخبگان دانشگاه علم و صنعت متفاوت است, اما این دانشگاه میزبان حدود ۴۵۸ نخبه است که از این افراد حمایت‌های خوبی صورت می‌گیرد و پرداخت «پژوهانه» از جمله این اقدامات است. در مقطع کار‌شناسی ۳۰ نفر، ارشد ۵۰ نفر و دکتری ۶۰ نفر از سوی دانشگاه حمایت مالی می‌شوند.

کلانتر بااشاره به روند واگذاری پذیرش و جذب دانشجوی دکتری به دانشگاه ها در سال ۹۵ ،گفت: در ابتدا یک امتحان جامع گرفته می‌شود که ۱۴ بهمن سال ۹۴ این امتحان برگزار شد و یک نمره‌ای به افراد اعلام می‌شود و براساس آن دانشجویان می‌توانند به دانشگاه مورد نظر درخواست دهند.
معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت با اعلام اینکه دانشگاه در دوره روزانه و شبانه ۳۰۰ نفر و در پردیس‌ها ۱۵۰ دانشجوی دکتری جذب خواهد کرد، افزود: برای پذیرش دکتری سال ۹۵ فاز اول انجام شده اما هنوز دانشجویان به ما معرفی نشدند که به محض معرفی، برنامه ریزی و مصاحبه را آغاز می کنیم.

وی همچنین درباره جذب هیات علمی در دانشگاه توضیح داد و گفت: جذب هیات علمی به پارامترهای مختلف بستگی دارد و جذب آن هر ساله شناور است؛ و همه ساله براساس نیازی که دانشگاه در رشته های مختلف دارد، اقدام می کنیم.

کلانتر همچنین از تشکیل ستاد پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه علم و صنعت خبر داد و گفت: دانشگاه در سال ۹۴ میزبان حداقل ۲۰ تا ۲۵ کشور از کشورهای همسایه گرفته تا اروپا بود و یک سری تبادلاتی انجام شد و واحد بین الملل فعال‌تر از قبل شد. تمام جلساتی که داشتیم، تبدیل به قرارداد و تفاهم نامه در سال ۹۵ می شود که اجرایی خواهد شد.

وی همچنین در پایان با اعلام اینکه دانشگاه علم و صنعت در سال ۹۴، هفتاد دانشجوی خارجی جذب کرده است، اظهار امیدواری کرد که تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه در سال ۹۵ به سه برابر افزایش یابد.

+دفترچه سوالات ازمون دکتری سراسری سال ۱۳۹۵

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *