اختصاص ردیف بودجه مستقل برای 22 طرح کلان ملی اولویت دار

اختصاص ردیف بودجه مستقل برای 22 طرح کلان ملی اولویت دار

اختصاص ردیف بودجه مستقل برای 22 طرح کلان ملی اولویت دار

به گزارش روز چهارشنبه گروه علمی ایرنا از دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف)؛ بیستمین جلسه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در محل نهاد ریاست جمهوری و با حضور دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور تشکیل شد.
در این جلسه 22 طرح کلان ملی با توجه به ملاحظات اقتصاد مقاومتی در اولویت قرار گرفته و مقرر شد سازمان برنامه و بودجه اعتبار سالانه مورد نیاز برای اجرای این طرح‌ها را در قالب ردیف مستقل و با عنوان طرح‌های کلان ملی در لایحه‌های بودجه سالانه درج کند.
همچنین کارگروهی متشکل از دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان برنامه و بودجه مابقی طرح‌ها را با توجه به ملاحظات اقتصاد مقاومتی، برنامه ششم توسعه و نیاز ملی تا پایان بهمن ماه مورد بازبینی و بازنگری قرار دهند و در صورت تایید، اعتبارات مورد نیاز آنها توسط سازمان برنامه و بودجه تامین شود.
از مجموع طرح‌های کلان ملی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، تعداد 12 طرح به دلیل نداشتن حامی و یا نظر کمیسیون‌های تخصصی مربوط در شورای عالی عتف و یا تصمیم کارگروه مشترک دبیرخانه شورای عالی و سازمان برنامه و بودجه، مختومه تلقی شد که برای تسویه حساب نهایی و مستندسازی فعالیت‌ها و نتایج این طرح‌ها اقدام خواهد شد.
تعیین تکلیف طرح‌های کلان ملی پژوهش و فناوری، تصویب گزارش ماده 56 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، تصویب سیاست‌ها و اولویت‌های علم و فناوری کشور برای بازه زمانی 1400-1396، تصویب آئین‌نامه نظام پایش و ارزیابی پژوهش، فناوری و نوآوری کشور و تصویب اساسنامه سازمان‌های عامل استقرار و توسعه ٤ منطقه ویژه علم و فناوری یزد، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و بوشهر از دیگر موارد مطرح شده در بیستمین جلسه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری بودند.
علمی ** 1836 **1440

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *