18 درصد دانشجویان در معرض خطر آسیب های اجتماعی هستند/تغییر نام خوابگاه ها به خانه دانشجویی

18 درصد دانشجویان در معرض خطر آسیب های اجتماعی هستند/تغییر نام خوابگاه ها به خانه دانشجویی

18 درصد دانشجویان در معرض خطر آسیب های اجتماعی هستند/تغییر نام خوابگاه ها به خانه دانشجویی

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، محمدرضا فراهانی روز شنبه در نشست خبری افزود: بر اساس آیین نامه دستورالعمل شورای صنفی دانشگاه ها، بزودی برای خوابگاه ها شهردار از میان دانشجویان تعیین می شود و سرنوشت این خوابگاه ها در اختیار دانشجویان قرار می گیرد تا به امور بهتر رسیدگی کنند.
وی با بیان اینکه اکنون یکهزار و 500 نفر از دانشجویان به عنوان سلامت یاران خوابگاه ها فعالیت می کنند، اظهار کرد: در 20 درصد خوابگاه های علوم پزشکی نیز شهردار تعیین شده تا به امور این مکان ها با دقت بیشتری رسیدگی شود.

** 18 درصد دانشجویان در معرض خطر آسیب های اجتماعی قرار دارند
فراهانی با بیان اینکه سال گذشته 26 هزار برگه تست سلامت روان از سوی دانشجویان تکمیل شد، ادامه داد: بر اساس نتایج این برگه تست های سلامت روان، 2 درصد دانشجویان از آسیب های جدی به ویژه سلامت روان برخوردار هستند و 18 درصد نیز در معرض خطر آسیب های اجتماعی و سلامت روان قرار دارند.

** بودجه آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی 69 درصد افزایش یافت
فراهانی از افزایش بودجه آموزشی دانشگا ه های علوم پزشکی به 69 درصد در سال آینده خبر داد و گفت: این بودجه آموزشی حوزه فرهنگی دانشگا ه های علوم پزشکی را نیز شامل می شود.
وی افزود: قرار است یک میلیون و 800 هزار تومان برای هر دانشجو در حوزه فرهنگی ودانشجویی هزینه شود.
این مقام مسوول در وزارت بهداشت تصریح کرد: در سال آینده برای حوزه فرهنگی و دانشجویی اتقافات بسیار خوبی رخ خواهد داد و بودجه فرهنگی مربوط به دانشگاه ها و ربطی به صندوق رفاه دانشجویان ندارد.

** برگزاری اولین کارگاه قرآن پژوهی و سلامت
فراهانی همچنین اظهار کرد: اولین کارگاه قرآن پژوهی و سلامت با حضور 100 دانشجو برگزار می شود.
وی افزود: تاثیر قرآن و نقش آن در سلامت روان، مهمترین هدف برگزاری این کارگاه است که با استقبال خوب دانشجویان علوم پزشکی مواجه شده است.

** اردوهای جهادی از سال آینده در نوروز 96 برگزار می شود
فراهانی با بیان به اینکه ستاد اردوهای جهادی دانشگاهیان وزارت بهداشت تشکیل شده است گفت: این ستاد در مناطق محروم و حاشیه شهرها هدفگذاری کرده و تیم های پزشکی متشکل از نمایندگان دستگاه های مختلف را در قالب اردوهای جهادی به این مناطق مورد هدف در نوروز 96 اعزام می کند.

** گردهمایی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی در یک جشنواره فرهنگی
معاون فرهنگی و هنری وزیر بهداشت از برگزاری جشنواره فرهنگی برای دانشجویان علوم پزشکی و کارکنان وزارت بهداشت خبر داد و افزود: این جشنواره فرهنگی
در قالب تئاتر، فیلم و موسیقی از 25 فروردین ماه در پردیس تئاتر تهران برگزار می شود.
وی تصریح کرد: همه اعضای جامعه پزشکی دانشجویان علوم پزشکی وکارکنان وزارت بهداشت می توانند در این جشنواره فرهنگی استعدادهای خود را به نمایش بگدارند.
فراهانی با بیان اینکه 15 هزار و 354 اثر برای جشنواره نشریات دانشجویی تاکنون ثبت شده، گفت: اردیبهشت سال 96 جشنواره نشریات دانشجویی در سطح ملی برگزار می شود.
وی به برگزاری جشنواره قرآن وعترت اشاره کرد و افزود: 25 هزار و 30 نفر تاکنون برای شرکت در این جشنواره ثبت نام کرده اند.
فراهنگ ** 1085 ** 9022 ** 1071 **


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *