کاهش 300 هزارنفری دانشجویان بخش دولتی/ بازنگری رشته های غیرکاربردی

کاهش 300 هزارنفری دانشجویان بخش دولتی/ بازنگری رشته های غیرکاربردی

کاهش 300 هزارنفری دانشجویان بخش دولتی/ بازنگری رشته های غیرکاربردی

به گزارش خبرنگار ایرنا محمد فرهادی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران در گرگان افزود: هم اینک چهار میلیون و 300 هزار نفر دانشجو در دانشگاه های دولتی در مقاطع مختلف مشغول تحصیل هستند که نسبت به آمار گذشته کاهش دارد.
وی به طرح آمایش آموزش عالی نیز اشاره و اظهار کرد: همه رشته های تحصیلی که از قدیم وجود داشته بررسی شد و سعی داریم به سمت ایجاد رشته های جدید و مورد نیاز جامعه در زمینه های مختلف فنی، مهندسی، کشاورزی، علوم تربیتی، علوم انسانی و هنر حرکت کنیم.
فرهادی اضافه کرد: سال گذشته 600 رشته تحصیلی با قدمت بیش از 10 سال بازنگری شد و امسال نیز رشته های با قدمت پنج سال به بالا را بازنگری کرده ایم.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود که امروز به سمت ایجاد رشته های کارآموزی، کارورزی، عملی، دانشگاه های کارآفرین و فنی و حرفه ای حرکت می کنیم.
وی تصریح کرد که در راستای همپوشانی نیز دانشگاه های کشور را به 10 منطقه تقسیم کرده ایم تا بتوانند نیازهای همدیگر را در زمینه تحصیلات عالی دانشگاهی و رشته های مورد نیاز جامعه و منطقه همپوشانی و تامین کنند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: در سه سال اخیر 60 رشته تحصیلی بین رشته ای تدوین و تصویب شده است.
دکتر فرهادی در خصوص وضعیت آموزش عالی دراستان گلستان گفت: دانشگاه های زیر پوشش این وزارتخانه باید همپوشانی داشته و رشته های کاربردی در زمینه های کشاورزی، جنگل، صنایع وابسته، گردشگری و غذایی را توسعه داده و از امکانات روز بهره مند شوند.
وی در مورد دانشگاه آزاد اسلامی و تعامل آن با وزارت علوم نیز گفت: دانشگاه آزاد تعامل خوبی با ما دارد و رشته هایی که آنان در شورای عالی خود مصوب می کنند مورد تایید است.
به گزارش ایرنا وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در ابتدای سفر به گلستان در کنار مزار شهید حسین خان احمدی در دانشگاه گلستان حضور یافت و نسبت به مقام شهدا ادای احترام نمود.
وزیر علوم عصر امروز در مراسم جشن انقلاب و افتتاح آزمایشگاه تحقیقات، آب و رسوب دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان نیز شرکت می کند.
3014/1648

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *