وزارتخانه‌های علوم و نیرو برای ایجاد اکوپارک‌ها توافق کردند

وزارتخانه‌های علوم و نیرو برای ایجاد اکوپارک‌ها توافق کردند

وزارتخانه‌های علوم و نیرو برای ایجاد اکوپارک‌ها توافق کردند

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی وزارت علوم، محمدحسین امید در افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای اجرایی دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی، پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری در حوزه مدیریت سبز، اظهار کرد: در حوزه مدیریت سبز، دانشگاه‌ها می‌توانند کارهای خوبی انجام دهند.
وی افزود: تفاوت ما با دستگاه‌های اجرایی این است که ما به توسعه پایدار اعتقاد و باور داریم و اگر حمایت شویم حتما در این حوزه حرکت و عمل می‌کنیم و نمونه این مساله اقداماتی است که دانشگاه‌ها در این مدت کوتاه انجام داده‌اند.
وی گفت: برنامه وزارت علوم این است که تمام اقداماتی که در این وزارتخانه انجام می‌دهیم با مصرف بهینه انرژی و بدون رفت ‌و آمدهای پرهزینه باشد که در حال حاضر این کار در برخی حوزه های اداری، مالی و آموزشی شروع شده و استقرار کامل سیستم یکپارچه اطلاعات در وزارت علوم و دانشگاه‌ها به زودی اتفاق خواهد افتاد.
وی افزود: در سه سال گذشته اقدامات زیادی برای استقرار دولت الکترونیک در زمینه پروژه‌های وزارت علوم انجام شده که برخی به نتیجه رسیده و بسیاری از مکاتبات کاغذی حذف شده و مصرف کاغذ به حداقل رسیده و بسیاری از جلسات بدون حضور فیزیکی در حال انجام است.
امید با اشاره به طرح‌های انجام شده در وزارت علوم اظهار کرد: با سرمایه گذاری بخش خصوصی و همکاری وزارت نیرو، در دانشگاه ها، اکوپارک‌ها به زودی ایجاد خواهند شد.
وی ادامه داد: بر اساس توافق اخیر با پژوهشگاه نیرو، به زودی توافقنامه‌ای در سطح وزرای علوم و نیرو نیز برای تاسیس این اکوپارک‌ها در دانشگاه‌ها، موسسات پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری امضا می‌شود.
امید ادامه داد: در کنار این مسئله، حمایت از سایر طرح‌های مدیریت سبز نظیر بازیافت پساب ها و استفاده از آن برای فضای سبز در دانشگاه‌ها مدنظر است و در لایحه بودجه سال 96 برای بهره برداری و حمایت از این طرح‌ها، ردیف بودجه مستقلی اختصاص داده شده است.
وی افزود: سه‌شنبه هفته جاری اولین پروژه زمین ‌گرمایی در آموزش عالی در دانشگاه یزد آغاز می‌شود.
فراهنگ**1540**1027*

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *