زباله‌های شهری با استفاده از فناوری پلاسما به انرژی تبدیل می شوند

به گزارش روز شنبه ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدیریت و بازیافت پسماندهای شهری یکی از مشکلات و چالش های عمده کشور است و تکنولوژی پلاسما از پیشرفته ترین فناوری های موجود برای امحا، بی خطرسازی و تبدیل زباله به انرژی است.
در این راستا مسئولان و کارشناسان ستاد از پایلوت ‘تبدیل زباله های شهری به انرژی با استفاده از فناوری پلاسما’ که با حمایت ستاد در حال انجام است، بازدید کردند.
این پایلوت با ظرفیت 1000 کیلوگرم در روز به همت پژوهشگران پژوهشگاه صنعت نفت اجرا شده و در واقع پروژه طرح گازی کردن زباله با استفاده از فناوری مشعل پلاسمایی برای نخستین بار در پژوهشگاه صنعت نفت اجرایی شده است.
در این بازدید، حمید بزرگ زاده مجری پروژه به تشریح مراحل مختلف ساخت پایلوت پرداخت و کارکرد و عملکرد سه مشعل پلاسمایی با توان ۳۰ کیلووات ارزیابی شد.
بنابر این گزارش، مجری طرح میزان پیشرفت پروژه را بسیار مناسب دانست و اعلام کرد با انجام آخرین بهینه‌سازی های لازم، پروژه در نیمه دوم اسفند ماه سال جاری مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
یکی از ویژگی های بارز این پروژه استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان داخلی بوده و تجاری سازی این فناوری برای گام های بعدی، هدف گذاری شده است.
علمی**9031**
دریافت کننده: عادل پازیار* انتشار:زهره محتشمی پور

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *