ستاری: کارخانجات دولتی کارآمد نیستند

ستاری: کارخانجات دولتی کارآمد نیستند

ستاری: کارخانجات دولتی کارآمد نیستند

به گزارش ایرنا، سورنا ستاری روز شنبه در مراسم افتتاح مرکز نوآوری دانشگاه تبریز با بیان اینکه معدن اقتصاد دانش بنیان نیروی انسانی فعال است، از اینکه اقتصاد کشور مردمی نیست، انتقاد کرد.
وی ادامه داد: اقتصاد کشور ما همانند زمین فوتبال است؛ چند نفر بازیکن اصلی آن و مردم نیز تماشاگران آن هستند.
وی با اشاره به کارخانه های مختلف دولتی که در استان اصفهان در سال های گذشته ایجاد شده اند، اظهار کرد: اصفهان سومین استان کشور از لحاظ بیکاری است و ظرفیت های زیستی این استان به اتمام رسیده و مردم با مشکلات مختلف زیست محیطی مواجه هستند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری افزود: مراکر نوآوری دانشگاه ها فرصت مناسبی برای کارآفرینی و اشتغال نیروهای جوان و مستعد کشور است.
وی ادامه داد: اکنون شرکت های بزرگ دنیا نه مالکیت فیزیکی، بلکه مالکیت معنوی دارند و دانش ماده اولیه آنهاست.
ستاری با بیان اینکه 94 درصد تولید زعفران دنیا در دست ایران است، اظهار کرد: در دنیای امروز صادرات ماده خام معنی ندارد و افتخاری برای کشور نیست.
وی با تاکید بر اینکه نیازمند فرهنگ، دانشگاه، صنعت و تفکر جدید در حوزه کارآفرینی در کشور هستیم، گفت: باید استخدام دولتی را فراموش کنیم بطوری که استخدام به یک خفت در کشور تبدیل شود.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: هیچ وقت از اقتصاد مفت خوری کارآفرین ایجاد نمی شود و باید به سمت استارت آپ ها حرکت کنیم.
وی با تاکید بر اینکه دانشگاه ها باید از بودجه دولتی جدا شده و کارآفرین شوند، ادامه داد: ضروری است دانشگاه های کشور در مسیر ایجاد شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها حرکت کنند.
ستاری افزود: تا زمانی که بخش خصوصی وارد مقوله پژوهش نشود کیفیت پژوهشی توسعه پیدا نمی کند، از این رو دولت نیز باید در حوزه دانش و پژوهش سرمایه گذاری کند.
مرکز نوآوری دانشگاه تبریز همزمان با دهه فجر با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور به بهره برداری رسید.
دانشگاه تبریز پس از تهران دومین دانشگاه قدیمی کشور است.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6120/518

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *