گسترش تسهیلات برای تاسیس شرکت های دانش بنیان توسط ایرانیان مقیم آمریکا

گسترش تسهیلات برای تاسیس شرکت های دانش بنیان توسط ایرانیان مقیم آمریکا

گسترش تسهیلات برای تاسیس شرکت های دانش بنیان توسط ایرانیان مقیم آمریکا

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، محمد نهاوندیان روز یکشنیه در حاشیه بازدید از 45 طرح دانش بنیان خاتمه فنی یافته با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی در مجتمع شکوفایی این صندوق، افزود: ایران آغوش خود را روی همه متخصصان فرهیخته ایرانی در سراسر جهان، برای شکوفایی کشور گشوده است.
وی بیان کرد: علاوه بر حمایت های سیاسی که وزارت امورخارجه برای ایرانیان مقیم آمریکا تامین خواهد کرد در تصمیمات اقتصادی هم از جمله خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی برای تاسیس شرکت های دانش بنیان توسط ایرانیان مقیم آمریکا، دولت این تسهیلات را گسترش می دهد.
نهاندویان همچنین در خصوص توسعه بازارهای بین المللی برای شرکت های دانش بنیان افزود: اقدامات وسیع برای توسعه بازار بین المللی برای این شرکت ها صورت گرفته که از جمله آن می توان به توافق هسته ای که همه موانع صادراتی برداشته شد، اشاره کرد.
وی گفت: همه شرکت های ایرانی از جمله شرکت های دانش بنیان می توانند با گشاده شدن بازارهای صادراتی به روی آنها، حضور وسیعی پیدا کنند. طبعا دولت در این زمینه حمایت کامل خواهد کرد.
وی همچنین در خصوص تامین ضمانت های ارزی برای شرکت های دانش بنیان گفت: در این رابطه با بانک های عامل صحبت شده، همکاری خوبی بین صندوق نوآوری و شکوفایی و بانک ها در رابطه با ضمانت نامه ها انجام شده و تاکنون توافق هایی با چهار بانک عامل صورت گرفته و از برنامه های دولت این است که در سال 96 این برنامه گسترش پیدا کند.
علمی ** 9340 **

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *