خانواده شهدای مدافع حرم از پرداخت شهریه تحصیل دانشگاه پیام نور معاف هستند

خانواده شهدای مدافع حرم از پرداخت شهریه تحصیل دانشگاه پیام نور معاف هستند

خانواده شهدای مدافع حرم از پرداخت شهریه تحصیل دانشگاه پیام نور معاف هستند

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا، علی اصغر رستمی ابوسعیدی روز دوشنبه در
مراسم بزرگداشت کنگره ملی شهدای دانشجوی مدافع حرم پیام نور افزود: برگزاری
چنین مراسمی گویای آن است که فراموش نکنیم شهدای مدافع حرم به خاطر حفظ و صیانت امنیت کشور جانفشانی کردند.
وی با بیان اینکه خانواده شهدای حرم باید مورد توجه قرار گیرند، اظهار کرد: اکنون بیش از 700 هزار دانشجو در 15 واحد دانشگاه پیام نور در داخل کشور و 13 واحد خارج از کشور مشغول به تحصیل هستند و باعث افتخار ما است که این دانشگاه 30 شهید را تقدیم کرده است.
رستمی ابوسعیدی گفت: همچنین بیشترین جمعیت خانواده شهدا و جانبازان در دانشگاه پیام نور مشغول تحصیل هستند.

** 64 خانواده در کشور 5 شهید را تقدیم کرده اند
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون رییس جمهور نیز در این کنگره ملی گفت: 64 خانواده، پنج شهید را برای دفاع از مرز و بوم کشور تقدیم کرده اند و این افتخاری برای مردم کشور است.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد علی شهیدی با بیان اینکه سه عامل مهم در پیروزی انقلاب، جنگ و تداوم انقلاب تا به امروز نقش اساسی داشته، افزود: عامل اول رهبری امام خمینی(ره) بود که از پاریس و نجف پیام های اتحاد و همبستگی را به مردم جامعه می دادند و اکنون نیز هدایت ها و رهبر مقام معظم رهبری که راه امام(ره) را ادامه داده اند باعث حفط تداوم انقلاب شده است.
وی اظهار کرد: عامل بعدی، مردم بودند که از روز اول انقلاب تا به امروز همیشه در صحنه هستند و نیز شهدای که در جبهه ها شرکت کرده اند و با فداکاری و ایثار این انقلاب را زنده نگهداشته اند.
شهیدی اعتقادات مردم و فرهنگ جامعه را نیز عامل سوم تداوم انقلاب دانست و ادامه داد: نقش فرهنگ در تداوم انقلاب بسیار موثر است. فرهنگ غنی داریم که نشات گرفته از اسلام است.
معاون رییس جمهوری با بیان اینکه حدود 30 دانشجوی پیام نور شهدای مدافع حرم هستند، تصریح کرد: آرامش، آسایش و امنیت در سراسر کشو ر به واسطه شهدا است.
شهیدی با بیان اینکه همه مدیون ایثار و فداکاری شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم هستیم، گفت: در جامعه 9 هزار ولیچر نشین داریم که به خاطر مقاومت و مبارزه در طول هشت سال دوران دفاع مقدس هیچ حرکتی نمی توانند بکنند.
وی اضافه کرد: همچنین در بازدیدی که از آسایشگاه جانبازان داشتم، جانبازی را دیدیم که 33 سال روی تخت افتاده و هیچ حرکتی را نمی تواند انجام دهد و این برای من بسیار با ارزش است.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر اینکه هدایت مقام معظم رهبری تا امروز باعث شده انقلاب حرف خود را در دنیا بزند، خاطر نشان کرد: همه در قبال شهدا مسوول هستیم و باید فرهنگ ایثار شهات و مقاومت در بین مردم نهادینه شود.
در پایان مراسم نکوداشت کنگره ملی شهدای مدافع حرم، دانشنامه 11 شهید دانشجوی مدافع حرم تقدیم خانواده آنان شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *