وزیر علوم: در کنار ورزش قهرمانی به ورزش همگانی دانشگاه ها نیز توجه شود

وزیر علوم: در کنار ورزش قهرمانی به ورزش همگانی دانشگاه ها نیز توجه شود

وزیر علوم: در کنار ورزش قهرمانی به ورزش همگانی دانشگاه ها نیز توجه شود

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی وزارت علوم، محمد فرهادی در مراسم تقدیر از مدال ‌آوران ورزش دانشگاهی در سال 95 اظهار کرد: فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی به عنوان متولی ورزش قهرمانی در دانشگاه‌ها، پل ارتباطی بین مجموعه آموزش عالی کشور، وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌های ورزشی عمل می‌کند و تعامل خوبی نیز در این باره وجود دارد که باید در همه سطوح در استان‌ها نیز افزایش پیدا کند.
وزیر علوم افزود: واحدهای ورزشی در دانشگاه‌ها باید به گونه‌ای باشند که دانشجویان را به سمت ورزش ترغیب کنند نه اینکه دانشجو صرفا برای کسب نمره در این واحدها حضور یابد.
وی با اشاره به کمبود فضا و امکانات ورزشی در دانشگاه‌ها تصریح کرد: توسعه فضا و امکانات ورزشی قطعا رشد خواهد داشت و این موضوع در برنامه‌های توسعه‌ای و راهبردی دانشگاه‌ها دیده شده و در حال حاضر 100 اتاق یا فضای تندرستی در خوابگاه‌های دانشجویی تجهیز شده‌اند.
فرهادی گفت: برنامه گسترش دانشگاه‌های عاری از دخانیات به صورت جدی دنبال می‌شود و در این راستا دستورالعمل‌هایی نیز تنظیم شده تا موضوع استعمال دخانیات در دانشگاه‌ها کنترل شود.
وی با بیان اینکه مراکز تندرستی در دانشگاه‌ها رشد داشته و به 50 مرکز رسیده است گفت: این مراکز نقش مهمی در ارزیابی جسمانی دانشجویان ایفا می‌کنند تا بتوانیم از ظرفیت جسمانی آن‌ها اطلاع دقیق‌تری داشته باشیم.
وزیر علوم تاکید کرد: باید نخبه‌های ورزش دانشگاهی مورد شناسایی قرار گیرند تا بتوانیم هرچه بیشتر شاهد موفقیت آن‌ها باشیم.
فرهادی افزود: بودجه مناسبی برای موفقیت ورزشکاران دانشجو در یونیورسیاد سال آینده در چین تایپه اختصاص خواهد یافت تا دانشجویان با دغدغه کمتر خود را برای حضور در این مسابقه‌ها آماده کنند.
در این مراسم از مدال‌آوران، مربیان و سرپرستان تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی، بسکتبال، شطرنج، فوتبال و فوتسال دانشجویی ایران که در مسابقه‌های آسیایی و جهانی صاحب عنوان شده‌اند، قدردانی شد.
در سال جاری کشتی آزاد دانشجویان ایران در مسابقه‌های جهانی ترکیه با 5 مدال طلا به عنوان قهرمانی رسید. در کشتی فرنگی نیز عنوان سومی به ایران رسید. هم‌چنین در رشته شطرنج دانشجویان ایران در مسابقه‌های جهانی موفق شدند عنوان سوم تیمی را به دست بیاورند. در مسابقه‌های فوتسال آسیا نیز در بین 12 کشور عنوان قهرمانی به ایران رسید. هم‌چنین در رشته فوتبال هم عنوان دومی از آن دانشجویان ایران شد.
در بسکتبال سه نفره نیز دانشجویان ایران عنوان قهرمانی در آسیا را به دست آوردند و کاندیدای حضور در لیگ جهانی شدند.
در این مراسم مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان، کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک، محمدرضا دهخدا رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، محمد دادکان معاون تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی، شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک، محمدرضا قراخانلو رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی، حسین علیزاده عضو هیئت رئیسه فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، محمد پورکیانی مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان و هم‌چنین قهرمانان مدال‌آور ورزش دانشگاهی در سال 95 در محل وزارت علوم حضور داشتند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *