ایجاد هزار شرکت دانش بنیان در دانشگاههای آزاد کشور

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی عسکری عصر دوشنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار داشت: 100هزار کارمند و هیات علمی از دانشگاه آزاد اسلامی حقوق می گیرند که این مسئله بارسنگینی را از دوش دولت برداشته است.
وی با اشاره به اینکه از مجموع 20 میلیون متر مربع فضای دانشگاه آزاد اسلامی حدود 11میلیون متر مربع آن مسقف است، گفت: یک میلیون و700 هزار دانشجو در دانشگاههای آزاد اسلامی سراسر کشور تحصیل می کنند.
**تصویب 60برنامه راهبری برای دانشگاه آزاد
معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی از تصویب 60برنامه راهبردی در هیات امنای دانشگاه برای توسعه و پیشرفت این مرکز علمی و آموزشی خبر داد و افزود: کیفی سازی آموزشها از اولویت این دانشگاه است.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و نقش ایشان در حوادث قبل و بعد از انقلاب گفت: خط قرمز آیت الله هاشمی رفسنجانی ولایت فقیه و آرمانهای والای انقلاب اسلامی بود.
حجت الاسلام عسکری بیان کرد: آیت الله رفسنجانی مشاور امین امام خمینی(ره) بود و در طول 59 سال رفاقت با رهبرمعظم انقلاب همواره خدمتگزاری صدیق به نظام جمهوری اسلامی و مردم بود.
وی تصریح کرد که آیت الله هاشمی رفسنجانی در طول سالها شاگردی رهبر کبیر انقلاب اسلامی، سبک زندگی، سلوک، فکر و منش امام راحل را الگوی خود قرار داده و 60سال عمر مفید خود را برای سربلندی نظام و مردم سپری کرد.
حجت الاسلام عسکری با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی فخر حوزه های علمیه بود، اظهار داشت: این انسان بزرگ در دوره های مختلف برای پیروزی انقلاب اسلامی متحمل سختی های زیادی شد و در عین حال برای پیشرفت انقلاب، نظام و دانشگاه آزاد اسلامی خدمات بزرگی را انجام داد.
حجت الاسلام عسکری خطات به مسئولان دانشگاه آزاداسلامی یاسوج گفت که دانشگاه آزاد اسلامی باشگاه سیاسی نیست بلکه با رویکردی علمی و فراجناحی تحقق منویات رهبر معظم انقلاب شامل توسعه و تقویت شرکت های دانش بنیان و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی با تبدیل علم به ثروت را در اولویت کاری خود قرار داده است.
معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی به نقش فعالیت های علمی و اقتصادی دانشگاه آزاد برای کشور اشاره کرد و گفت: عبور از دانشگاه های نسل اول و دوم و رسیدن به دانشگاه های نسل سوم و چهارم با رویکرد کار آفرینی و تولید ثروت از اهداف آموزشی این نهاد است.
حجت اسلام عسکری بیان کرد که با انتصاب علی اکبر ولایتی توسط رهبر معظم انقلاب به ریاست هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی نیز روند کنونی اهداف و برنامه های این دانشگاه با براساس سیاست گذاری های گذشته ادامه خواهد یافت.
وی گفت: دکتر ولایتی از نیروهای مورد اعتماد و نزدیکترین فرد به آیت الله هاشمی رفسنجانی بود و انتخاب وی به عنوان رئیس هیات امنای این دانشگاه توسط رهبری فرزانه انقلاب جای تقدیر دارد.
معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به توانمندی های علمی و سوابق درخشان مدیریتی دکتر ولایتی که مورد وثوق رهبری است، گفت: روند فعالیت و توسعه اهداف علمی و آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی افق روشنی به خود گرفته است.
آرمین محمودی در این آیین به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد واحد یاسوج معرفی و از خدمات حجت الاسلام علی آل بویه رئیس سابق تقدیر شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *