درخواست ویژه وزارت علوم از مجلس برای دانش آموختگان فنی و حرفه ای

درخواست ویژه وزارت علوم از مجلس برای دانش آموختگان فنی و حرفه ای

درخواست ویژه وزارت علوم از مجلس برای دانش آموختگان فنی و حرفه ای

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی از دانشگاه فنی و حرفه ای، محمد روشن در مراسم جشن انقلاب دانشگاه فنی و حرفه ای با اشاره به مقوله مهارت آموزی و اشتغال گفت: در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که سندی جدید در فرایند اقتصادی و اجرایی کشور است، باید مردم و بخش‌های خصوصی را توانمند و برای یک اقتصاد درون زا که پیش نیاز آن سرمایه گذاری روی مهارت آموزی است، آماده کنیم.
وی افزود: در حال حاضر اشتغال به دغدغه‌ اصلی جامعه و خانواده ها تبدیل شده و از نگاه ما بهترین راه و پیش نیاز حل بیکاری، مهارت آموزی و توجه ویژه به دانشگاه های کارآفرین و عرضه محور مانند دانشکده های فنی و حرفه ای در سراسر کشور است.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم با تاکید بر اینکه دولت در برنامه ششم به بحث مهارت آموزی توجه زیادی کرده، گفت: بسیاری از نیروهای جویای کار بیش از نیاز دستگاه‌ها دانش دارند، ولی ما این شانس را داریم که نیروهای مهارتی راحت وارد بازار کار شوند.
وی با بیان اینکه باید این تهدیدی که در بیشتر دانشگاه‌ها وجود دارد در دانشگاه فنی و حرفه ای به فرصت تبدیل شود، اظهار کرد: در برنامه ششم از مجلس خواستیم برای دانش‌ آموختگان مراکز فنی و حرفه ای امتیازات ویژه‌ای در نظر گرفته شود.
روشن اظهار داشت: هیئت امنا به عنوان عالی ترین رکن دانشگاه تلقی شده و استقلال دانشگاه ها به عنوان یک امر کلیدی و مهم، مطمح نظر قانونگذار بوده است تا جایی که در اولین مصوبه شورای عالی انقلاب اسلامی در خصوص دانشگاه ها، به این مهم تصریح شده است.

** پیاده راه دانشگاه و انقلاب/ نقطه آغاز راهپیمایی دانشگاهیان در روز 22 بهمن
مسئولان وزارت علوم، اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاهها و مراکز پژوهشی شهر تهران با حضور در مقابل سردر دانشگاه تهران و مجموعه پیاده راه دانشگاه و انقلاب، همگام با سایر اقشار در راهپیمایی روز 22 بهمن ماه شرکت می کنند.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، با توجه به نقش دانشگاهها و مراکز پژوهشی به ویژه دانشگاه تهران در پیروزی انقلاب اسلامی، همچون سالهای گذشته، از تاریخ 20 الی 22 بهمن ماه، مجموعه نمایشگاهی ‘ پیاده راه دانشگاه و انقلاب’ در ضلع جنوبی دانشگاه تهران، حد فاصل خیابان قدس و 16 آذرماه برپا می شود که در این نمایشگاه تصاویر ایام پیروزی انقلاب اسلامی، مبارزات دانشگاهیان و دستاوردهای دانشگاهها و مراکز علمی در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به نمایش گذاشته می شود.

** دبیرکل فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی منصوب شد
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی هادی بشیریان را به عنوان دبیر کل فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی منصوب کرد.
به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی وزارت علوم، در حکم وزیر علوم تحقیقات و فناوری آمده است: با استعانت از خداوند متعال و به استناد بند 3 ماده 7 اساسنامه فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی و بند 3 مصوبه مورخ 17/12/94 مجمع عمومی فدراسیون مذکور، به موجب این حکم جناب عالی به مدت 4 سال به سمت دبیرکل فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی منصوب می شوید.
امید است با اتکال به خداوند متعال و بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها، در چارچوب مفاد اساسنامه مزبور نسبت به انجام وظایف محوله و در راستای ارتقاء ورزش دانشگاهی و همچنین تحکیم، انسجام و یکپارچگی فعالیت‌های ورزشی در مراکز آموزش عالی کشور موفق باشید.

** تنها راه جذب هیأت علمی دانشگاه آزاد اعلام شد
رئیس دانشگاه آزاد گفت: جذب اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی صرفا از طریق پرتال آموزشی این دانشگاه به نشانی jazb.iau.ir انجام می شود و مراجعه به روسای واحدها تاثیری ندارد.
به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا از دانشگاه آزاد اسلامی، حمید میرزاده طی بخشنامه ای تاکید کرد: با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی امر جذب اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی صرفا از طریق پرتال آموزشی این دانشگاه به نشانی jazb.iau.ir انجام می شود.
متن این بخشنامه به شرح زیر است: با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی امر جذب اعضای هیات علمی صرفا از طریق پرتال آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی jazb.iau.ir انجام می شود.
مراجعه به روسای واحدها و مدیران دانشگاه در اجرای خواسته متقاضیان تاثیری نخواهد داشت و ترتیب اثر هم (بجز مواردی که طبق مقررات مذکور رعایت شده باشد) داده نمی شود.
روسای واحدها و مراکز آموزشی و معاونین و مدیران سازمان مرکزی در صورت مراجعه یا مکاتبه متقاضیان مذکور موظفند صرفا نامبردگان را راهنمایی کنند که به پرتال مذکور مراجعه و از آنها بخواهند ثبت نام کنند و اقدام دیگری انجام نخواهد شد.
بدیهی است طبق مقررات دانشگاه و بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، کسانی که در پرتال آموزشی دانشگاه ثبت نام کرده اند با طی مراحل قانونی جذب در صورت نیاز به خدمات آنها، دعوت به عمل خواهد آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *