چشم انداز همکاری ایران و جمهوری آذربایجان در حوزه مطالعاتی بررسی شد

چشم انداز همکاری ایران و جمهوری آذربایجان در حوزه مطالعاتی بررسی شد

چشم انداز همکاری ایران و جمهوری آذربایجان در حوزه مطالعاتی بررسی شد

به گزارش روز سه شنبه ایرنا ، هیات مراکز تحقیقاتی کشورمان به سرپرستی مهدی حسینی رئیس مرکز مطالعات قفقاز دانشگاه تهران روزهای یکشنبه و دوشنبه از جمهوری آذربایجان دیدار کرد .
هیات مراکز تحقیقاتی جمهوری اسلامی ایران در این سفر با فرهاد محمداف رئیس موسسعه مطالعات استراتژیک جمهوری آربایجان و نیز با مسئولان انستیتوی شرق شناسی فرهنگستان علوم ملی این کشور دیدار کرد.
مهدی حسینی رییس مرکز مطالعاتی قفقاز دانشگاه تهران در گفت و گو با ایرنا گفت که مذاکرات در این دیدار ها برای همکاری با موسسات مطالعاتی جمهوری آذربایجان ثمر بخش بود .
وی افزود: ظرفیت های بسیاری در حوزه های مطالعاتی میان دو کشور از جمله در عرصه های تاریخ ، فرهنگ ، هنر و اقتصاد وجود دارد و ما می توانیم در این عرصه ها فعالیت مشترک داشته باشیم .
حسینی گفت که موسسه های مطالعاتی و پژوهشی ایران و جمهوری آذربایجان با توجه به اراده مثبتی که برای ارتقای روابط دو کشور وجود دارد، آماده هستند همکاری ها را گسترش دهند .
وی توضیح داد: وجود ارتباط و همکاری بین مراکز مطالعاتی ایران و جمهوری آذربایجان می تواند تسهیل کننده نیات دوستانه رهبران دو کشور باشد .
به گفته حسینی، با توجه به اراده رهبران دو کشور برای توسعه روابط اقتصادی فیمابین وقت آن است که مراکز مطالعاتی نیز در این زمینه کمک کنند.
وی افزود: کمک به گسترش مناسبات مردمی و اقتصادی اکنون در اولویت فعالیت است .
به گزارش ایرنا، در جریان سفر هیات مراکز تحقیقاتی کشورمان قرار شد در آینده نزدیک نشست تخصصی علمی مشترک مربوط به روابط یکصد سال اخیر ایران و جمهوری آذربایجان در مرکز مطالعات قفقاز دانشگاه تهران برگزار شود .
هیات مراکز تحقیقاتی کشورمان پیش از سفر به جمهوری آذربایجان از گرجستان دیدار و در نشست سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در تفلیس پایتخت این کشور حضور داشتند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *