دانشگاه شیراز، نماد مفاخر گذشته و فرهنگ منطقه است

دانشگاه شیراز، نماد مفاخر گذشته و فرهنگ منطقه است

دانشگاه شیراز، نماد مفاخر گذشته و فرهنگ منطقه است

به گزارش دریافتی سه شنبه ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه شیراز، دکتر ذاکر حسین ارشاد افزود: با وجود همه مشکلات ناخواسته که افغانستان را گرفتار نابسامانی هایی کرد، از سال 1385 نخستین دانشگاه خصوصی با مجوز رسمی وزارت تحصیلات عالیه افغانستان افتتاح شد و هم اینک 127 موسسه و دانشگاه خصوصی در افغانستان مشغول فعالیت هستند.
وی اظهار داشت: در حال حاضر 167 هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و پنج هزار و 500 استاد در دانشگاه های خصوصی افغانستان مشغول به تحصیل و تدریس هستند.
سرپرست دانشگاه شیراز هم در این نشست، با اشاره به آمادگی این دانشگاه برای کمک به رشد و توسعه دانشگاه های کشور افغانستان گفت: دانشگاه شیراز به عنوان یک دانشگاه برتر، آماده است تا مسئولیت آموزش مدرسان و مربیان دانشگاه های افغانستان را برعهده گیرد.
ابراهیم گشتاسبی راد ‌افزود: به دلیل همزبانی 2 کشور افغانستان و ایران، تحصیل دانشجویان افغانستان در جمهوری اسلامی ایران راحت از سایر کشورهاست.
سرپرست دانشگاه شیراز با تاکید بر استفاده از زبان شیرین فارسی در نگارش کتاب های دانشگاهی، اظهار داشت: دانشگاه شیراز برای ارسال کتاب های استادان دانشگاه شیراز به کشور افغانستان تواناست و در زمینه اجرای پروژه ها و پایان نامه های مشترک نیز آماده گسترش همکاری با دانشگاه های کشور افغانستان است.
قائم مقام رئیس دانشگاه شیراز هم در این نشست با ابراز خرسندی از اینکه کشور افغانستان پس از تحمل سختی ها در مسیر رشد گام برمی دارد، گفت: دانشگاه شیراز در زمینه های منابع آب و کشاورزی آماده همکاری دو جانبه است و با استفاده از نیروهای بومی افغانستان و تحت نظارت و راهنمایی استادان دانشگاه شیراز، کشور افغانستان می تواند در این زمینه ها بر مشکلات غلبه کند.
سید علی اکبر صفوی ادامه داد: با توجه به پیشینه درخشان دانشگاه شیراز در ایجاد دوره های دکتری در برخی رشته ها، پایه گذاری و راه اندازی دانشکده آموزش های الکترونیکی و سرپرستی گروهی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای نوشتن قوانین آموزش مجازی، این دانشگاه برای بررسی چالش ها و ارائه راهکارهای کاربردی برای حل مشکلات افغانستان در این حوزه نیز آمادگی دارد.
وی، راه اندازی دانشگاه های مجازی و برگزاری دوره های ویژه زبان انگلیسی برای استادان دانشگاه های افغانستان از جمله پیشنهادهایی بود که در این نشست ارائه داد.
معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه شیراز هم گفت: در حوزه علم، کیفیت بر کمیت مقدم است و استادان و دانشگاهیان باید برای مردمی که چشم امیدشان به آنهاست، دلسوز باشند.
مسعود حسینچاری بیان کرد: انتقال دانش به بدنه جامعه راه حلی برای رفع مشکلات مردم است.
مجید موحد، معاون دانشجویی دانشگاه شیراز نیز در این نشست، اظهار داشت: باید در رشد و ترقی آموزش عالی افغانستان آسیب شناسی صورت گیرد تا مشکلاتی که جوامع دیگر در این راه تجربه کردند، تکرار نشود.
7375 /6118/1772

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *