مراکز رشد برای تبدیل دانش به محصول در سطح کشور توسعه پیدا می کنند

مراکز رشد برای تبدیل دانش به محصول در سطح کشور توسعه پیدا می کنند

مراکز رشد برای تبدیل دانش به محصول در سطح کشور توسعه پیدا می کنند

به گزارش ایرنا وحید احمدی روز سه شنبه در نشست با واحدهای فناور پارک علم و فناوری خراسان شمالی اظهار کرد: استان ها باید پارک های خوب و قوی و متمرکز داشته باشند و مراکز رشد نیز باید درشهرستان ها توسعه پیدا کنند.
وی بر افزایش صادرات محصولات دانش بنیان و محصولات شرکت های فناور تاکید کرد و گفت: خراسان شمالی نیز باید بتواند از ظرفیت های موجود، برای افزایش صادرات این محصولات اقدام کند.
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: شاید خراسان شمالی به عنوان استان استان کم برخوردار شناخته شده باشد اما در این استان ظرفیت های خوبی از نیروی انسانی و علم وجود دارد که باید از آن به خوبی بهره برداری کرد.
احمدی خاطرنشان کرد: برای حرکت در مسیر توسعه، نیروی انسانی دانش آموخته ظرفیت مهم و اساسی است و مراکز علمی و دانشگاهی نیز یکی از بسترها برای کمک به توسعه و پیشرفت به شمار می روند.
وی بر هم افزایی و تعامل میان مراکز دانشگاهی و پارک علم و فناوری تاکید کرد و افزود: بخش عمده ای از ورودی به پارک های علم و فناوری از خروجی دانشگاه ها تامین می شود بنابراین رویکرد و سیاست ما بر این است که پارک های علم و فناوری با دانشگاه ها ارتباط بیشتری داشته باشد.
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: توجه به همکاری با آموزش و پرورش نیز در سیاست های کلان ما مورد تاکید بوده است و تلاش داریم تا با وزارت آموزش و پرورش ارتباط و تعامل بیشتری داشته باشیم.
وی تصریح کرد: در این زمینه جشنواره پژوهش در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم پیگیری می شود.
رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی نیز در این نشست با اشاره به استقرار 76 واحد فناور و شرکت دانش بنیان در استان گفت: در چند سال گذشته 12 میلیارد و 500 میلیون ریال به این مراکز کمک شده است.
علی اصغر پیله ور با بیان اینکه واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان استان بیش از 250 هزار دلار فروش داشته اند اظهار کرد: میزان صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان 9 میلیارد و 500 میلیون ریال به ثبت رسیده است.
پیله ور گفت: ساختمان اداری و آزمایشگاهی این پارک در هفت هکتار زمین در حال ساخت است که تاکنون 80 درصد رشد دارد.
عضو شورای پارک علم و فناوری نیز در این نشست به معرفی دستاوردهای تحقیقاتی ، پژوهشی و نرم افزاری شرکت دانش بنیان سورنا صنعت خاوران که هم اینک دارای دو محصول دانش بنیان تولیدی است در زمینه رفتارشناختی مغز و عصب ها از جمله بازاریابی عصب پایه ( نورومارکتینگ ) پرداخت.
دکتر علیرضا داوری دراین باره گفت: این هدف از این رویکرد جدید این مجموعه دانش بنیان علاوه بر تولید نرم افزارهای مختلف در حوزه بازار فروش، ایجاد مرکزی علمی و اجرای برای ارایه خدمات به شرکت های بخش های مختلف در خصوصی ارزیابی و تاثیرگذاری تولیدات و محصولات و ارایه الگو و مشاوره و اجرا برای بهبود بازاریابی در عرصه داخلی و بین المللی است.
در این نشست از سامانه آنلاین مدیریت پروژه به عنوان نرم افزار شبکه ای رونمایی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *