770 میلیارد ریال محصول شرکت های دانش بنیان به فروش رفت

770 میلیارد ریال محصول شرکت های دانش بنیان به فروش رفت

770 میلیارد ریال محصول شرکت های دانش بنیان به فروش رفت

به گزارش ایرنا وحید احمدی سه شنبه در جمع خبرنگاران استان خراسان شمالی در بجنورد اظهار کرد: میزان فروش محصولات این شرکت ها در سال 92 در فن بازارهای داخل کشور 50 میلیارد ریال، در سال 93 حدود 230 میلیارد ریال و در سال 94 افزون بر 440 میلیارد ریال بود.
وی همچنین گفت: در سه سال گذشته بیش از 120 میلیون دلار از محصولات تولیدی شرکت های فناور و دانش بنیان صادر شده است.
معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: فروش و صادرات محصولات شرکت های فناور و دانش فنی قدمت زیادی در کشور ندارد اما، در این سال ها شاهد روند رو به افزایش فروش این محصولات بوده ایم.
وی در باره تعداد واحدهای فناور در سطح کشور گفت: چهار هزار واحد فناور در پارک ها و مراکز رشد وجود دارد که زمینه اشتغال 30 هزار نفر در این مراکز ایجاد شده است.
احمدی در باره جایگاه ایران در زمینه علم و فناوری گفت: با توجه به ظرفیت بالایی که در بخش های مختلف وجود دارد، از لحاظ وضعیت علمی در دنیا وضعیت خوبی داریم.
وی تصریح کرد: به لحاظ پایگاه های بین المللی، ایران از لحاظ تولید مقاله در رتبه 16 قرار دارد و در منطقه نیز رتبه اول را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: در رشته هایی مثل رشته نانو، مهندسی شیمی رتبه خوبی داریم و در برخی رشته های رتبه تک رقمی را به خود اختصاص داده ایم که این نشان از توانمندی کشور دارد.
وی خاطرنشان کرد: پس از برجام، کشورهای اروپایی استقبال خوبی از حضور در ایران داشته اند و این نشان از کیفیت بالای علمی ایران و سطح قابل قبول آن در دنیا دارد.
وی افزود: اکنون شاهد استقبال روسای دانشگاه های بزرگ و روسای مراکز علمی پیشرفته دنیا برای حضور در ایران هستیم.
احمدی در باره سیاست ها در زمینه همکاری دانشگاه ها با حوزه های فناوری گفت: این امر، یکی از سیاست ها و رویکردهای ما است و آیین نامه تاسیس شرکت های دانش بنیان دانشگاهی در چند وقت گذشته ابلاع شده است و اساتید، دانشجویان و دانش آموختگان می توانند از ظرفیت های موجود استفاده کنند.
وی تصریح کرد: مراکز رشد و پارک ها ترغیب و حمایت می شوند و تلاش داریم تا اتصال میان دانشگاه ها برقرار شود و دانش آموختگان وارد بازار کار و خلاقیت شده و اساتید نیز بتوانند به ماموریت گرا کردن پژوهش و آموزش عالی یاری داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *