برنامه آموزش و توانمندسازی آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی رونمایی شد

برنامه آموزش و توانمندسازی آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی رونمایی شد

برنامه آموزش و توانمندسازی آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی رونمایی شد

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا، در این مراسم که روز چهارشنبه با حضور روسای سازمان نهضت سواد آموزی و جهاد دانشگاهی تهران و جمعی از اصحاب رسانه در محل معاونت آموزش سازمان جهاد دانشگاهی تهران برگزار شد، درگاه آموزش و توانمندسازی آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی برای حاضران به نمایش درآمد.
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی در این آیین گفت: در این طرح مشترک 6 میلیون نفر می توانند آموزش های لازم را از طریق فضای مجازی فرا گیرند.
علی باقرزاده افزود: مراحل ثبت نام آموزش دهندگان از روز شنبه 23 بهمن ماه و از طریق سایت www.imooc.ir آغاز خواهد شد و تا روز 15 اسفند ماه سالجاری ادامه خواهد داشت.
وی اضافه کرد: در این رابطه 75 هزار نفر آموزش دهنده نهضت سواد آموزی در کشور وجود دارد که لیست آنان به جهاد دانشگاهی ارایه شده، در این تاریخ می توانند برای ثبت نام اقدام کنند و مراحل بعدی از طریق سایت و همچنین تلفن همراه آنان اطلاع رسانی خواهد شد.
وی گفت: از این به بعد آموزش دهندگان تنها از این طریق می توانند برای مراحل آموزش اقدام کنند و با مراجعه به سایت بطور غیر حضوری و همچنین مراجعه به واحدهای سازمان جهاد دانشگاهی در محل زندگی خود، نسبت به احراز هویت شخصی و ادامه مراحل آموزش در جریان امور قرار گیرند.
باقرزاده گفت: هزینه ثبت نام، دریافت محتوای آموزش، شرکت در آزمون پایانی و صدور و تحویل گواهینامه برای هر داوطلب 385 هزار ریال تعیین شده که به هنگام ثبت نام از طریق سامانه توسط آموزش دهنده پرداخت خواهد شد.
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی افزود: به تمامی کسانی که در این دوره ثبت نام کرده و موفق به احراز حد نصاب نمره آزمون پایانی شوند، توسط جهاد دانشگاهی، گواهینامه صلاحیت حرفه ای معتبر با عنوان فنون و مهرات های تدریس به مدت 126 ساعت اعطا خواهد شد.
باقرزاده گفت: افرادی که در سالهای 87 تا 95 با سواد آموزی همکاری داشته اند و قطع ارتباط کرده اند نیز می توانند در این دوره شرکت کنند.
وی درخصوص نحوه برگزاری آزمون پایانی این دوره گفت: آزمون پایان دوره پس از دریافت و مطالعه محتوای آموزشی که در سایت کاملا توضیح داده شده و اعلام آمادگی آموزش دهنده برای تاریخ مورد نظر در یکی از مراکز جهاد دانشگاهی محل زندگی به صورت برخط ، برگزار می شود.
وی گفت: معلمان همکار با نهضت نیازی نیست در این دوره شرکت کنند و برابر شرایط تامین اجتماعی در ساعات حضور آموزش دهندگان حق بیمه برای آنان پرداخت خواهد شد و محتوای آموزشی هر دوره حدودا 44 ساعت خواهد بود.
رئیس جهاد دانشگاهی تهران نیز در این مراسم از همکاری این سازمان با ارگانها و نهادهای داوطلب در سراسر کشور جهت آموزش نیروها خبرداد و افزود: همکاری با سازمان نهضت سوادآموزی در زمینه های فرهنگی هم ادامه خواهد داشت و این یک فرصت با ارزش برای ارایه توان نیروهای بومی جهت فعالیت در عرصه های بین المللی خواهد بود.
شریفی زاده گفت: استفاده از آموزش های غیر حضوری در فضاهای مجازی به لحاظ هزینه بسیار کم و کیفیت بالا از فناوری به روز دنیا محسوب شده و تاکنون بسیار موفق عمل کرده و از این رو همکاری با نهضت سواد آموزی که بنیانگذار جمهوری اسلامی پایه گذار آن می باشد برای سازمان جهاد دانشگاهی یک افتخار محسوب می شود.
وی در خصوص مبانی و محتوای مواد آموزشی ارایه شده به آموزش دهندگان ، گفت: تمامی این موارد در سایت مورد اشاره آورده شده و مراجعه کنندگان می توانند نسبت به تعیین ساعات مطالعه و شرکت در آزمون بطور اختیاری اقدامات بعدی را انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *