شهریه ارشد پیام نور ۱۵ درصد افزایش می یابد

پیام نور

شهریه‌ دوره دکتری پیام نور افزایش نمی یابد و شهریه ارشد ۱۵ درصد افزایش می یابد

 فیصل حسنی بعدازظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی اظهار کرد: در حال حاضر ۷۰۰ هزار دانشجوی فعال و غیرفعال در دانشگاه‌های پیام نور تحصیل می‌کنند.

حسنی در بخش دیگر سخن خود از راه‌اندازی سیستم «آی. پی. تی وی» در این دانشگاه خبر داد و افزود: محتوای دروس تمام رشته‌ها در این سیستم از طریق تلویزیون فراهم‌شده است.

وی بابیان اینکه زنان ۸۰ درصد از دانشجویان پیام نور را تشکیل می‌دهند بیان کرد: راه‌اندازی سیستم «آی. پی. تی وی» به ادامه تحصیل آنان کمک می‌کند.

معاون اداری مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور تصریح کرد: رویکرد ما ادامه تحصیل آسان و راحت برای تمام افراد است.

حسنی درباره سطح علمی دانشگاه پیام نور در میان سایر دانشگاه‌ها گفت: این دانشگاه مقام نخست در آموزش و مقام دهم در پژوهش را کسب کرده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه هرساله ۳۰ درصد از پذیرفته‌شدگان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه‌های دولتی از بین فارغ‌التحصیلان دوره کارشناسی پیام نور هستند، نشان‌دهنده سطح بالای این دانشگاه است.

معاون اداری مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور درباره افزایش شهریه‌ها در دانشگاه پیام نور گفت: شهریه‌ها در نیمسال تحصیلی گذشته برای دوره دکتری افزایش نداشته و سال آتی نیز افزایش نخواهد داشت اما میزان شهریه مقاطع کارشناسی ارشد بیشتر از ۱۵ درصد افزایش ندارد.

حسنی با اشاره به ریزش تعداد دانشجویان پیام نور در سال تحصیلی گذشته بیان کرد: طی سال تحصیلی گذشته ۱۰۰ هزار نفر از تعداد دانشجویان کاسته شد اما امسال افزایش دانشجو در مراکز مختلف را داشته‌ایم.

وی اظهار کرد: یکی از اهداف دانشگاه پیام نور توسعه بسترهای آموزش در فضای مجازی و آموزش‌های بیشتر از طریق کتاب‌های خودآموز، لوح فشرده و سی دی از راه دور است.

معاون اداری مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور افزود: در حال حاضر ۵۰۰ مرکز پیام نور در ۳۱ استان فعال است و ۷۰ نمایندگی پیام نور نیز در خارج کشور راه‌اندازی شده است.

حسنی اضافه کرد: همچنین چهار هزار عضو هیئت‌علمی و ۱۰ هزار کارمند در مراکز دانشگاهی پیام نور مشغول به فعالیت هستند.

وی همچنین گفت: طرح آمایش برای تمامی رشته‌های تحصیلی و واحدهای آموزشی دانشگاه پیام نور در حال انجام است و سوم اسفندماه امسال نتایج اعلام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *