افزایش 10 برابری بودجه دانشگاه فرهنگیان در دولت یازدهم

افزایش 10 برابری بودجه دانشگاه فرهنگیان در دولت یازدهم

افزایش 10 برابری بودجه دانشگاه فرهنگیان در دولت یازدهم

یوسف نجفی پنجشنبه شب در حاشیه نشست هم اندیشی مشترک اعضای هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان با نمایندگان مردم استان های شمالی در مجلس شورای اسلامی در اردوگاه شهید رسولی نوشهر در گفت و گو با خبرنگاران افزود : تا قبل از سال 1392 بودجه این دانشگاه حدود 30 میلیارد تومان بود که هم اکنون به بیش از 300 میلیارد تومان افزایش یافته است.
وی اظهارداشت : هم اکنون همسو با تحقق توصیه های مقام معظم رهبری در خصوص توجه ویژه به دانشگاه فرهنگیان یک هم گرایی و هم افزایی خوبی میان مجلس شورای اسلامی و دولت ایجاد شده و این مرکز علمی روز به روز برای دستیابی به جایگاه واقعی اش نزدیک تر می شود.
معاون پارلمانی وزارت آموزش و پرورش ، بررسی مشکلات این دانشگاه و ارائه راهکارهای لازم و منطقی برای حل آن را از اهداف برگزاری چنین نشست معرفی کرد گفت : مجلس شورای اسلامی در قانون برنامه ششم توسعه طبق ماده 79 نیز تکلیف کرده اند که از این پس بکارگیری نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش باید از طریق دانشگاه فرهنگیان باشد.
نجفی در ادامه از تصویب اعتبار حدود 30 میلیون دلاری دولت از محل صندوق توسعه ملی برای تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه های دانشگاه فرهنگیان در بودجه سال 96 خبر داد و افزود: در صورتی که مجلس شورای اسلامی نیز با این مصوبه دولت همراهی لازم را داشته باشد یک تحول چشمگیری در این دانشگاه شاهد خواهیم بود.
وی ادامه داد : همچنین درلایحه بودجه سال 96 دولت حدود 10 درصد بودجه آموزش و پرورش و حدود 12 درصد نیز بودجه دانشگاه فرهنگیان افزایش داده است.
وی میزان کسری بودجه وزارت آموزش و پرورش را بیش از 13 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت که بیشتر این بدهی و کسری بودجه این وزارتخانه مربوط به سال های گذشته بوده که حقوق معلمان حق التدریس ، پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی و سرباز معلم ها است.
معاون پارلمانی وزارت آموزش و پرورش با بیان آنکه دانشگاه فرهنگیان در سطح کشور در قالب 98 پردیس و مرکز فعالیت دارد ، گفت : هم اکنون 65 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند که پس از چهار سال در آموزش و پرورش فعالیت خواهند کرد.
نجفی ابراز امیدواری کرد که با افزایش بودجه آموزش و پرورش و پیشنهاد نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کمیسیون تلفیق بودجه ، سال آینده وزارت آموزش و پرورش کسری بودجه نخواهد داشت .
دراین نشست شماری از نمایندگان مردم استان های گلستان ، مازندران و گیلان کمبود اعتبار و اعضای هیات علمی ، کمبود تجهیزات و امکانات آموزشی ، فاصله زیاد نسبت استاد با دانشجویان ، فرسودگی و استاندارد نبودن ساختمان های دانشگاه فرهنگیان در کشور را از عمده ترین مشکلات این دانشگاه ها اعلام کردند.
شهرستان نوشهر در غرب مازندران قراردارد.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *