برنامه دوره دکتری مهندسی سوانح تصویب شد

برنامه دوره دکتری مهندسی سوانح تصویب شد

برنامه دوره دکتری مهندسی سوانح تصویب شد

به گزارش روز شنبه ایرنا، در جلسه 23 بهمن ماه شورای عالی برنامه ریزی آموزش عالی که با حضور وزیر علوم،تحقیقات و فناوری، معاونان آموزشی و پژوهش و فناوری وزیر علوم و سایر اعضای این شورا تشکیل شد، برنامه دوره دکتری مهندسی سوانح به پیشنهاد دانشگاه تهران مطرح و به تصویب رسید.
در جلسه امروز این شورا، برنامه دوره کارشناسی ارشد رشته علوم اقتصادی با گرایش اقتصاد دفاعی به پیشنهاد ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مطرح و برای اجرا در دانشگاه های نظامی و انتظامی مورد تصویب قرار کرفت.
براساس این گزارش، در این جلسه شورای عالی برنامه ریزی آموزشی، برنامه درسی دوره کارشناسی ارشد رشته تحصیلی مدیریت کسب و کار گرایش انرژی به پیشنهاد دانشگاه صنعتی شریف تصویب شد.

** امید: ارزش دادن به مقوله علم از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است
سرپرست معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی و برکات اسلام، ارزش دادن به مقوله علم است.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، محمد حسین امید در ادامه اظهار داشت: جمعیت دانشجویی کشورمان در سال 57 از کمتر از 200 هزار به جمعیت فعلی بیش از چهار میلیون و 500 هزار دانشجو در سال 95 رسیده و مهم تر از این ارتقای کیفیت تحصیلات دانشجویان است که قابل مقیاس با دوران قبل از انقلاب نیست.
وی در ادامه به مقایسه تعداد دانشجویان مقطع دکتری در دوران قبل از انقلاب و اکنون پرداخت و گفت: قبل از انقلاب در کشورمان تعداد دانشجوی دکتری شاید کمتر از یکهزار بود ولی اکنون در سطح کشور در تمامی رشته ها، تمامی مقاطع فعال بوده و دانشجویان به تحصیل می پردازند که اینها همه از برکات انقلاب اسلامی است.
امید در بخش دیگری درخصوص رسیدگی به کیفیت علم گفت: امروز دیگر وقت آن است که بیش از پیش به کیفیت بپردازیم زیرا تحصیلات تکمیلی به اندازه کافی توسعه کمی داشته و متقاضیان پشت کنکورکاهش یافته اند.
وی ادامه داد: زمان آن است که دانشگاه ها با صنایع همدل شوند و دانشجویان مهارت بیاموزند و منتظر ایجاد شغل توسط دولت نباشند و خودشان ایجاد شغل کنند تا چرخ تولید و چرخ صنعت کشور بیش از پیش بچرخد.
وی اشاره ای به فعالیت خیرین آموزش عالی کرد و گفت: وقتی تاریخچه بسیاری از دانشگاه های معتبر جهان را مطالعه می کنیم می بینیم که بخش زیادی از بودجه این دانشگاه ها توسط خیرین تامین می شود حتی دانشگاه هایی وجود دارد که بیش از 40 درصد بودجه آن توسط خیرین تامین می شود، کشورهایی که حتی معنی وقف را نمی دانند و از موهبت وقف در اسلام هیچ اطلاعی ندارند.
سرپرست معاونت اداری مالی و مدیریت منابع ادامه داد: بدیهی است کشوری که مهد تمدن است و قدمت بیشتری از کشورهای غربی چه از لحاظ فرهنگی و چه از لحاظ علمی دارد، در استفاده از ظرفیت وقف و خیرین فعال تر شود.
وی افزود: حدود 700 سال پیش ربع رشیدی در تبریز وجود داشت که از سراسر دنیا جهت تحصیل به اینجا می آمدند و هزینه های آن نیز توسط موقوفات مردم تامین می شد.
امید در ادامه ابراز امیدواری کرد: همانگونه که خیرین مدرسه ساز در کشور بسیار فعال هستند و بسیاری از مدارس کشورمان توسط این خیرین ساخته و اداره می شود؛ دانشگاه های کشور هم بیش از پیشاز حمایت خیرین بهره مند شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *