ایجاد ۱۸۰ مورد اشتغال برای افراد تحت‌پوشش بهزیستی

ایجاد ۱۸۰ مورد اشتغال برای افراد تحت‌پوشش بهزیستی

خبرگزاری ایسنا : مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی گفت: تعهد اشتغال بهزیستی امسال ۶۳۰ مورد بوده و تاکنون ۱۸۰ مورد شغل ایجاد شده است.
علی عرب‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه سهمیه مسکن استان ۲۳۵۸ واحد است، گفت: از این تعداد ۲۱۲۰ واحد تاکنون جذب شده و مابقی در حال جذب است.
وی، مجموع واحدهای واگذار شده را ۱۲۰۳ واحد اعلام کرد و در خصوص تعداد واحدهای در حال ساخت نیز افزود: تاکنون ۹۱۷ واحد ساخته شده که از این تعداد ۷۵۶ واحد بالای ۹۰ درصد، ۱۶۱ واحد ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی گفت: ۱۳۸ واحد در سال ۹۴ واگذار شده و ۴۰۰ واحد نیز آماده واگذاری است.
عرب‌نژاد در خصوص میزان اشتغال‌زایی برای افراد تحت‌پوشش بهزیستی گفت: تعهد بهزیستی طی سال گذشته ۶۳۰ مورد بوده در حالی که میزان اشتغال ایجاد شده طی این مدت ۹۳۸ مورد بوده است.
وی اظهارکرد: تعهد اشتغال بهزیستی امسال ۶۳۰ مورد بوده و تاکنون ۱۸۰ مورد شغل ایجاد شده است.
مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی در خصوص مشارکت‌های مردمی نیز گفت: اعتبارات جهیزیه طی سال گذشته مبلغ ۱۵۰۰ میلیون ریال بوده که به ۱۳۴ زوج پرداخت شده است.
عرب‌نژاد افزود: اعتبارات جهیزیه طی سه ماهه نخست امسال به میزان ۲۷۰ میلیون ریال بوده که به ۱۸ زوج پرداخت شده است.
وی ادامه داد: افراد پشت نوبت در واحدهای اجتماعی و توان‌بخشی در مجموع ۴۴۰ نفر است که نیازمند تخصیص اعتبار برای پرداخت کمک هزینه جهیزیه است.
مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی در ادامه در خصوص عملکرد حوزه معاونت پیشگیری نیز از انجام ۴ طرح ملی در راستای گسترش خدمات مشاوره ژنتیک برای اولین بار در استان خبر داد و افزود: پوشش بالای ۹۷ درصدی برنامه غربالگری بینایی و شنوایی در سطح استان با هدف پیشگیری از معلولیت‌ها، ساماندهی مراکز مشاوره اجتماعی استان از دیگر اقدامات انجام شده معاونت بهزیستی است.
عرب‌نژاد در خصوص عملکرد حوزه معاونت اجتماعی نیز گفت: طرح توانمندسازی اجتماع محور محلات با رویکرد کاهش فقر در دو شهرستان بیرجند و درمیان، راه‌اندازی خانه امن ویژه زنان خشونت دیده طی سال گذشته، اجرای طرح جامع ارزیابی مهدهای کودک و درجه‌بندی تمام مهدهای کودک شهری و روستایی و تدوین شناسنامه اجتماعی استان از اقدامات حوزه معاونت اجتماعی بهزیستی استان است.
وی، اجرای طرح توان بخشی مبتنی بر خانواده (مراقبت در منزل) ۱۲۰ نفر تحت پوشش در شهرستان‌های بیرجند و قاین، ایجاد اشتغال برای ۳۲ نفر مراقب طرح، طرح توان‌بخشی مبتنی بر جامعه C.B.R، پوشش ۱۰۰ درصدی جمعیت روستایی استان، شناسایی ۹۱۳۱ معلول در مناطق روستایی، تحت‌پوشش قرار گرفتن ۴۰ نفر از معلولین پناهنده افغان را از جمله اقدامات حوزه معاونت توان‌بخشی اعلام کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *