وزیر علوم: 40 واحد پژوهشی در حوزه علوم انسانی فعال شده است

وزیر علوم: 40 واحد پژوهشی در حوزه علوم انسانی فعال شده است

وزیر علوم: 40 واحد پژوهشی در حوزه علوم انسانی فعال شده است

فناوری در حوزه علوم انسانی و در راستای تقویت حمایت از این حوزه تاکنون در این حوزه رشد و فعالیت خوبی داشته است.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا، محمد فرهادی روز یکشنبه در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره بین المللی فارابی که در سالن سران اجلاس و با حضور رییس جمهوری در حال برگزاری است افزود: فعالیت ها در جهت تقویت حوزه علوم انسانی رشد چشمگیری داشته است.
وی جشنواره فارابی را راهی به سوی تولید کمی و کیفی و زمینه ساز رشد علوم انسانی دانست و اظهار کرد: مسیری که برای این حوزه در دولت یازدهم تدوین شده تحقیق و رشد و زمینه سازی برای عالمان علوم انسانی است.
فرهادی افزود: در حال حاضر علوم انسانی از ظرفیت خوبی از لحاظ کمی داراست و در دولت تدبیر و امید برای هدفمندسازی علوم انسانی اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.
وی گفت: در همین زمینه و در سال 94 شورای پژوهش علوم انسانی شروع به کار کرد و تولید علم و فناوری در حوزه علوم انسانی و تبدیل آموزش نیروها و تبیین سیاست این حوزه در حوزه هنر و دیگر مقاطع رشد چشمگیری داشته است.
به گفته فرهادی، تاکنون از سوی وزارت علوم 1199 نشریه مجوز انتشار گرفته اند که از این تعداد 661 مورد مربوط به حوزه علوم انسانی است که در راستای تقویت و حمایت حقوقی از این حوزه فعالیت می کنند.
بنابر این گزارش در این مراسم که معاون علمی و رییس دفتر رییس جمهوری نیز حضور دارند از تعدادی دانشمند و محقق در حوزه علوم انسانی با اهدای تندیس و لوح تقدیر به عمل آمد.
از تلاش های زنده یاد غلام حسین شکوهی و غلام حسین مصائب به صورت ویژه تقدیر و تجلیل شد.
همچنین در حوزه های فناوری و پژوهش، هنر و حقوق از محمدعلی اسلامی، سید مصطفی محقق داماد، میرشمس الدین سلطانی، محمود مهدوی دامغانی، سیدجلال فیروزآبادی ، علی سمسار یزدی، امیرمحمد یمنی، محمد مهدی اشتری، نسرین طباطبایی حصاری، علی رواقی، رسول عباسی، ابوذر فتاحی زاده، محمود علی همتی و حمیدرضا خدمتگذار
با اهدای لوح و تندیس تقدیر به عمل آمد.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *