فرهادی: همکاری همه جانبه با دانشگاه های سوئد نگاه راهبردی ایران است

فرهادی: همکاری همه جانبه با دانشگاه های سوئد نگاه راهبردی ایران است

فرهادی: همکاری همه جانبه با دانشگاه های سوئد نگاه راهبردی ایران است

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، محمد فرهادی روز یکشنبه در دیدار با خانم آن لیند وزیر امور اتحادیه اروپا و تجارت سوئد اظهار داشت: در نظر ایرانیان سوئد همواره یک کشور دوست، دارای استانداردهای بالای علمی، فرهنگی و اجتماعی است.
وی گفـت: ما امروزه روابط بسیار نزدیک علمی با دیگر کشورهای اتحادیه اروپا از جمله آلمان، اتریش، فرانسه و ایتالیا داریم، تبادل استاد و دانشجو، انجام پروژه های مشترک و برگزاری منظم جلسات مابین روسای دانشگاه های دو کشور و همچنین در سطح ملی، راه اندازی کارگروه های علمی دو کشور، ثمرات خوبی به همراه آورده است.
وزیر علوم افزود: از اینکه در روز گذشته (شنبه) تفاهم نامه مهمی را با شما به امضاء رسانده ایم و همین مسیر را با کشور سوئد پیگیری خواهیم کرد، خشنود هستم.
وی ادامه داد: حدود 439 دانشجوی ایرانی در کشور سوئد به تحصیل اشتغال دارند و امیدوارم این تعداد افزایش یافته و دو طرفه شود.
فرهادی یادآور شد: به طور حتم غیر از رشته های فنی و نانوتکنولوژی، رشته های تحصیلی ارایه شده در بخش های اسلام شناسی، خاورمیانه شناسی، مطالعات ایران شناسی و هم چنین هنر اسلامی و ایرانی ارایه شده در دانشگاه های ایران را در کم تر جایی از جهان می توان یافت به همین دلیل می توانیم پذیرای داوطلبان و دانشجویان کشور سوئد باشیم.
فرهادی خاطرنشان کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری وظیفه سیاست گذاری کلان ، نظارت و حمایت را برعهده دارد و کار اجرایی و عملیاتی توسط دانشگاه ها و مراکز پژوهشی صورت می گیرد، از این رو انتظار داریم که از این پس به طور منظم کارگروه همکاری های دو جانبه و در سطح سیاست گذاری دو کشور و همکاری روسای دانشگاه های بزرگ دو کشور در سطح اجرا و پیشبرد سیاست ها عملیاتی شود.
به گزارش ایرنا، در جریان دیدار روز گذشته رییس جمهوری کشورمان و نخست وزیر سوئد، محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و آن لیند وزیر امور اروپایی و تجارت خارجی سوئد، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
محور اصلی این تفاهم نامه، ارتباط و همکاری دانشگاه های دو کشور به ویژه جهت تبادل استاد و دانشجو و انجام پروژه های مشترک علمی و تحقیقاتی است.
بر اساس توافق طرفین، کارگروه همکاری های علمی و تحقیقاتی مشترک ایران و سوئد تشکیل می شود تا برای عملیاتی شدن این تفاهم نامه برنامه ریزی و پیگیری های لازم را انجام دهد.
براساس این گزارش، در حال حاضر 423 دانشجوی ایرانی در دانشگاههای سوئد مشغول به تحصیل هستند و همکاری گسترده ای بین دانشگاه ملایر و تربیت حیدریه ایران و دانشگاه لوند سوئد در موضوع GIS با حمایت یک میلیون یورویی اتحادیه اروپا وجود دارد.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *