ایجاد مقطع کارشناسی ارشد رشته بیماری شناسی گیاهی در دانشگاه محقق اردبیلی

به گزارش پل کنکوری به نقل از  روابط عمومی و بین الملل دانشگاه ، دکتر مرتضی ابراهیمی روز یکشنبه گفت: شورای گسترش آموزش عالی با ایجاد رشته بیماری شناسی گیاهی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه محقق اردبیلی موافقت به عمل آورد.
وی افزود: در راستای گسترش رشته های دانشگاهی با توجه به ضرورت های محیطی و منطقه ای، این دانشگاه درخواست ایجاد رشته فوق را به وزارت متبوع ارسال کرده بود که برغم وجود محدودیت در زمینه صدور مجوز، دانشگاه توانست با تلاش و پیگیری مداوم نسبت به اخذ مجوز رشته فوق اقدام کند.
ابراهیمی بیان کرد: استان اردبیل با توجه به ظرفیت های موجود در زمینه های کشاورزی و اقلیم خاص منطقه به عنوان یکی از قطب های کشاورزی کشور شناخته می شود و براین اساس گسترش رشته های گروه کشاورزی به ویژه رشته های کاربردی و تقاضا محور از سیاست های دانشگاه است.
دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام آموزشکده کشاورزی و با پذیرش ۳۸ دانشجو در رشته کشاورزی عمومی فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد و در حال حاضر در ۲۰۱ رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حدود ۱۱ هزار دانشجو دارد که در ۱۱ دانشکده مشغول تحصیل هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *