سی امین جشنواره بین المللی خوارزمی برگزیدگان خود را شناخت

سی امین جشنواره بین المللی خوارزمی برگزیدگان خود را شناخت

هیات داوران سی امین جشنواره بین المللی خوارزمی از میان 667 طرح ارسالی به دبیرخانه جشنواره در 18 گروه تخصصی و در 5 بخش پژوهش های ‘بنیادی’، ‘کاربردی’، ‘توسعه ای’، ‘نوآوری’ و ‘طرح موفق در تولید ملی’ تعداد 19 طرح داخلی و خارجی را به عنوان برگزیدگان نهایی جشنواره معرفی کرد.
به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، مراسم معرفی و تجلیل از 13 برگزیده ایرانی و 6 طرح برگزیده خارجی از صبح امروز، دوشنبه 25 بهمن ماه با حضور محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در هتل المپیک تهران درحال برگزاری است.

****برگزیدگان داخلی سی امین جشنواره بین المللی خوارزمی :

**پژوهش های بنیادی
دکتر سید محمد بلورچیان به خاطر ارائه طرح ‘توسعه دانش ترکیب های ارگانوسیلیکون در ایران’ رتبه اول پژوهش‌های بنیادی سی امین جشنواره بین المللی خوارزمی را از گروه فناوری‌های شیمیایی از آن خود کرد.

**پژوهش های کاربردی
*دکتر حمید لطیفی به خاطر ‘طراحی و ساخت شبیه ساز فضا’ موفق به کسب رتبه دوم پژوهش‌های کاربردی از گروه تخصصی مکانیک شد
*دکتر مرتضی رضایی با ارائه طرح ‘تولید خوراک دام از سرشاخه نیشکر فراوری شده’ رتبه دوم پژوهش‌های کاربردی این دوره از جشنواره بین المللی خوارزمی را از گروه تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی دریافت کرد.
*دکتر سعید قاضی مغربی نیز در این دوره از جشنواره به نمایندگی از جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی به خاطر ‘طراحی و بومی سازی آزماینده و شبیه ساز سامانه پدافندی’ جایزه رتبه سوم پژوهش‌های کاربردی را از گروه تخصصی برق و کامپیوتر دریافت کرد.

**طرح های توسعه ای
بخش طرح های توسعه ای سی امین جشنواره بین المللی خوارزمی، رتبه اول نداشت ولی سه طرح، موفق به کسب رتبه دوم در این بخش شدند.
هیات داوران این دوره از جشنواره، جایزه رتبه دوم طرح‌های توسعه‌ای را به دکتر فرهاد رجالی برای ارائه طرح ‘تولید نهاده زیستی میکوریزی مناسب برای استفاده در بخش تولیدات گیاهی کشور’ از گروه تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی اعطا کرد.
*دکتر شهاب شیبانی با ارائه طرح ‘تولید چشمه های براکی تراپی ید-125؛ مورد استفاده در درمان تومورهای مغزی و ملانومای چشمی’ موفق به کسب رتبه دوم طرح‌‌های توسعه‌ای از گروه تخصصی علوم پایه شد.
*اسحاق عباسی نیز با ارائه ‘بسته ارتقای توان توربین گاز MGT-70’ رتبه دوم طرح‌های توسعه ای جشنواره بین المللی خوارزمی در سال 95 را از گروه تخصصی مکانیک از آن خود کرد.
مجید ایزدی به خاطر ‘ساخت ماشین آلات خط تولید مخازن گاز طبیعی ویژه خودرو’ رتبه سوم طرح‌ های توسعه ای سی امین جشنواره بین المللی خوارزمی را از گروه تخصصی مکانیک به دست آورد.

**برگزیدگان نوآوری :
هیات داوران سی امین جشنواره بین المللی خوارزمی، در بخش نوآوری هیچ یک از آثار ارائه شده را حائز کسب رتبه اول ندانست ولی 4 طرح را به عنوان رتبه دوم این بخش اعلام کرد.
برهمین اساس، دکتر محمد عبدالاحد به دلیل ارائه طرح ‘نانو بیو حسگرهای الکتریکی برای تمایز سلولی’ رتبه دوم نوآوری را از گروه تخصصی برق و کامپیوتر به دست آورد.
لیلا عراقیان با ‘طراحی پل طبیعت’ در رقابتهای گروه تخصصی هنر، معماری و شهرسازی این دوره از جشنواره بین المللی خوارزمی شرکت کرده بود که موفق به کسب رتبه دوم نوآوری جشنواره شد.
حمید امیرسیدی با ارائه طرح ‘گلخانه ایرانی فراز’ در گروه تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی، دیگر برنده رتبه دوم نوآوری جشنواره امسال بود.
دکترخشایار کریمیان به پاس ارائه طرح ‘سنتز مواد موثره دارویی ضد سرطان’ از گروه تخصصی فناوری‌های شیمیایی، رتبه دوم نوآوری جشنواره خوارزمی سال 95 را از آن خود کرد.

**طرح موفق در تولید ملی
هیات داوران سی امین جشنواره بین المللی خوارزمی، طرح ‘تجاری سازی سامانه سرعت سنج خودرویی بر اساس پردازش تصویر’ متعلق به حسین توحیدی را به عنوان طرح موفق در تولید ملی اعلام کرد.

****برگزیدگان خارجی سی امین جشنواره بین المللی خوارزمی :
رتبه اول پژوهش های بنیادی در بخش خارجی سی امین جشنواره بین المللی خوارزمی به دکتر گیدو کرومر استاد دانشکده پزشکی دانشگاه دکارت فرانسه تعلق گرفت. وی این جایزه را بخاطر ارائه طرح ‘مرگ سلولها در پاتوبیولوژی’ در گروه تخصصی علوم پزشکی جشنواره خوارزمی دریافت کرد.
دکتر آندرس لوزانو استاد و رییس بخش جراحی مغز و اعصاب دانشگاه تورنتو نیز با ارائه طرح ‘شبیه سازی مغز برای شرایط عصبی’ جایزه رتبه اول پژوهش های بنیادی در گروه تخصصی علوم پزشکی جشنواره امسال از آن خود کرد.
طرح ‘طیف سنجی رامان به عنوان یک ابزار همه کاره برای مطالعه خواص گرافن و مواد مرتبط’ متعلق به دکتر آندریا سی فراری استاد دانشگاه کمبریج انگلیس نیز موفق به کسب رتبه دوم پژوهش های بنیادی سی أمین جشنواره خوارزمی در گروه تخصصی فناوری نانو شد.
دکتر سیسیلیا لیندگرن مدیرارشد یکی از گروه های تحقیقاتی دانشگاه آکسفورد انگلستان با ارائه طرح ‘ کالبدشکافی پاتوژنز مولکولی چاقی و توزیع چربی’ رتبه دوم پژوهش های بنیادی جشنواره خوارزمی امسال را در گروه تخصصی زیست فناوری و علوم پایه پزشکی به دست آورد.
رتبه سوم پژوهش های بنیادی بخش خارجی این دوره از جشنواره بین المللی خوارزمی به دکتر عبدالحمید سیاری استاد شیمی دانشگاه اوتاوا بخاطر ارائه طرح ‘مواد ترکیبی برای جذب دی أکسید کربن : طراحی، عملکرد و ثبات’ در گروه تخصصی فناوری های شیمیایی تعلق گرفت.
هیات داوران سی أمین جشنواره بین المللی خوارزمی، جایزه رتبه دوم پژوهش های کاربردی جشنواره را به دکتر یاروسلاو سرگیف استاد و رییس آزمایشگاه محاسبات عددی در دانشگاه کالابریا ایتالیا بخاطر ارائه طرح ‘بهینه سازی سراسری لیپ شیتز و محاسبات بی نهایتی’ در گروه تخصصی زیست علوم پایه اعطا کرد.
جشنواره بین المللی خوارزمی همه ساله به همت سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران و به منظور شناسایی، معرفی و حمایت از مبتکران، فناوران و دانش پژوهان برجسته کشور در پژوهش های کاربردی، بنیادی، توسعه ای و نوآوری علمی برگزار می شود.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *