معاون وزیر علوم: 80 رشته میان رشته ای در دولت یازدهم ایجاد شد

معاون وزیر علوم: 80  رشته میان رشته ای در دولت یازدهم ایجاد شد

معاون وزیر علوم: 80 رشته میان رشته ای در دولت یازدهم ایجاد شد

به گزارش پل کنکوری به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، مجتبی شریعتی نیاسر در تبیین روند بازنگری دروس دانشگاهی اظهار داشت: درراستای کیفی سازی آموزش عالی، تعداد رشته های تحصیلی از 4600 رشته در آغاز دولت یازدهم به سه هزار رشته محل یعنی 38 درصد کاهش یافته است تا وضعیت موجود را بهتر کنترل کنیم و متناسب با استانداردهای جهانی پیش برویم.
وی با اشاره به اینکه برخی از رشته های تحصیلی قدمتی بیش از 30 سال دارند که متناسب با شرایط روز نیستند، گفت: در همین راستا در گام اول 600 رشته با قدمت بیش از 10 سال شناسایی شد و در فرآیند بازنگری قرار گرفتند که امروز 85 درصد آنها مورد بازنگری قرار گرفته اند.
شریعتی، اسلامی کردن، روزآمد کردن، بومی کردن و کارآمدی را چهار اصل مورد توجه در بازنگری برنامه های درسی اعلام کرد.
وی تاکید کرد: رویکرد امروز وزارت علوم، کارآمدی و کاربردی شدن دروس دانشگاهی است که در همین راستا اصلاح برنامه های درسی دانشگاهی با نظر صاحب نظران در حال انجام است.
شریعتی درخصوص پذیرش بدون آزمون دانشجویان در دانشگاهها گفت: اگر پذیرش دانشجویان به دانشگاهها واگذار شود در کیفیت آموزش عالی موثر خواهد بود زیرا دانشگاهها تمایل دارند بهترین متقاضیان را پذیرش کنند.
وی گفت: در سال تحصیلی 95-1394 حدود 6 هزار نفر از طریق آیین نامه استعدادهای درخشان و بدون آزمون در دانشگاهها پذیرش شدند که تقویت این برنامه ورود دانشجویان با استعدادتر را به آموزش عالی بیشتر می کند.
شریعتی در خصوص انتقال روان شناسی بالینی از وزارت علوم به وزارت بهداشت گفت: هنوز کمیته مربوطه به نتیجه ای نرسیده است و وزرای علوم و بهداشت توافقی امضا نکرده اند.
وی تاکید کرد: باید عوامل موثر بر کیفیت یک رشته تحصیلی را بررسی کنیم و لزوماً تغییر مجری برگزاری یک رشته تحصیلی به معنی ایجاد تفاوت در کیفیت آن نخواهد بود.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *