دانشگاه پیام نور هاب بین المللی شد

دانشگاه پیام نور هاب بین المللی شد

دانشگاه پیام نور هاب بین المللی شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور علی اصغر رستمی ابوسعیدی افزود: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص سیاست های ابلاغی علم و فن آوری مبنی بر حضور فعالانه در عرصه علم و دانش و همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی جهان و همچنین سیاست وزارت علوم در راستای جذب دانشجوی خارجی، عزم دانشگاه پیام نور برای حضور موثر در عرصه بین الملل را جزم کرده است.
وی تاکید کرد: اگر بخواهیم در عرصه بین الملل رقابت کنیم باید در این عرصه حضور داشته باشیم و معنای دیپلماسی علمی نیز همین است که بتوانیم نقش موثر در عرصه بین الملل داشته باشیم.
رییس دانشگاه پیام نور با اشاره به ظرفیت داخلی این دانشگاه و گستردگی آن در کل کشور و همگامی کیفیت با کمیت و خصوصا ظرفیت تلویزیون تعاملی این دانشگاه، بیان داشت: این نوید وجود دارد که دانشگاه پیام نور بتواند در عرصه بین الملل نیز مانند عرصه داخلی کارنامه موفقی داشته باشد.
رستمی ابوسعیدی یادآور شد: البته دانشگاه پیام نور تاکنون در عرصه بین المللی نیز تلاش های موفقیت آمیزی انجام داده که وجود 64 نمایندگی در کشورهای مختلف جهان و 15 واحد برون مرزی این دانشگاه نمونه حضور اثرگذار در عرصه بین المللی است.
وی خاطرنشان کرد: به طور مثال فقط در کشور افغانستان ما چندین هزار نفر در همین کشور در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که یک وزیر، دو والی و رئیس مبارزه با مواد مخدر این کشور فارغ التحصیل دانشگاه پیام نور هستند.
رئیس دانشگاه پیام نور در تشریح به تصویب رسیدن هاب بین المللی دانشگاه پیام نور، بیان داشت: این قانون به دانشگاه پیام نور اجازه می دهد تا دانشگاه پیام نور با همکاری دانشگاه های بین المللی جذب دانشجو داشته باشد و دانشجویان بتوانند مدرک بین المللی از دانشگاه دریافت کنند.
معاونت حقوقی، پارلمانی و امور استان های دانشگاه پیام نور نیز در این خصوص بیان داشت: نمایندگان مجلس در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه ششم توسعه کشور با بند (ی) ماده 80 این لایحه موافقت کردند.
محمدحسن دوگانی افزود: در بند (ی) این ماده به دانشگاه پیام نور اجازه داده می شود با همکاری دانشگاههای معتبر بین المللی و دانشگاههای داخل نسبت به ایجاد قطب (هاب) بین‌المللی جهت ارائه آموزشهای نیمه حضوری، باز، الکترونیکی و از راه دور اقدام نماید.
مصوبه فوق اخیرا نیز مورد موافقت شورای نگهبان قرار گرفته است و عملا به عنوان قانون در برنامه ششم توسعه کشور قرار گرفته است.
Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *