نیازمند ساماندهی دانشگاه های کشور هستیم/مراکز علمی بیش از اندازه است

نیازمند ساماندهی دانشگاه های کشور هستیم/مراکز علمی بیش از اندازه است

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، محمد فرهادی روز دوشنبه در مراسم سومین جشنواره تقدیر از اساتید و دانشجویان برتر دانشگاه امام صادق(ع) اظهار داشت: امروزه این مرکز علمی یک دانشگاه اسلامی مرجع است.
وی گفت: مرحوم آیت الله مهدوی کنی از حدود 30 سال پیش در پی این امر بوده اند که خوشبختانه این توفق حاصل شد.
وزیر علوم افزود: نتیجه عملکرد مطلوب دانشگاه امام صادق(ع)، سرمایه های انسانی است که در رده های مسوولیت کشوری، نمایندگان مجلس، رایزن فرهنگی و سفیران کشور هستند.
فرهادی با اشاره به عملکرد دانشگاه امام صادق(ع) اظهار داشت: این دانشگاه اسلامی، مرکزی است که آموختن علم در آن فضلیت بوده و بر اساس ایمان صورت می گیرد.
وزیر علوم ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب، دانشگاه های زیادی تاسیس شد اما آنچه که بیش از همه مطرح بود تاسیس دانشگاه تربیت معلم بود، هر چند که بعدها دانشگاه دیگری به موازات آن ایجاد شد گرچه اکنون مشکلی ندارند اما دانشگاه امام صادق(ع) ویژگی های خاص خود را داشته و دارد.
فرهادی با بیان اینکه امروزه دانشگاه های زیادی در کشور داریم، گفت: اکنون دو هزار و 880 موسسه آموزش عالی در کشور وجود دارد و شعبه های 170 دانشگاه اعم از پیام نور، علمی – کاربردی و فنی و حرفه ای در شهرستان های مختلف کشور ایجاد شده است.
وزیر علوم یادآور شد: البته دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد که با گستردگی خاص خود، همچون یک وزارتخانه عمل می کند.
فرهادی ادامه داد: به حد کافی به امر توسعه کمی دانشگاه ها دست یافته ایم، بگونه ای که اکنون در بسیاری از مقاطع تحصیلی داوطلب و ورودی کمی داریم و بسیاری از رشته ها خالی مانده و این امر در شرایطی است که حتی در مقطع کارشناسی ارشد نیز این موضوع وجود دارد.
وی خاطر نشان کرد: برهمین اساس نیازمند ساماندهی دانشگاه های کشور هستیم و خوشبختانه بحث آمایش آموزش عالی به تصویب رسیده است.
به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم از اساتید و دانشجویان برتر دانشگاه امام صادق (ع) تقدیر به عمل آمد.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *