ردیف بودجه 400 میلیارد ریالی برای دانشگاههای سبز

ردیف بودجه 400 میلیارد ریالی برای دانشگاههای سبز

ردیف بودجه 400 میلیارد ریالی برای دانشگاههای سبز

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از ایرنا، مهرالله درخشان مهر روز چهارشنبه در نخستین همایش ملی دانشگاه سبز در بوشهر افزود: توسعه پایدار باید از دانشگاههای سبز صورت گیرد زیرا در دانشگاه ساختمان و بناهای فراوانی احداث می شود.
وی بیان کرد: همچنین با توجه به نقش غیرقابل انکار دانشگاه در نهادینه کردن مصرف بهینه انرژی پرداختن به دانشگاههای سبز حائز اهمیت ویژه است.
درخشان مهر گفت: در این ارتباط شورای مدیریت سبز در بیشتر دانشگاههای کشور تشکیل شده است.
وی با اشاره به تهیه بانک اطلاعاتی فضای اقلیمی بیان کرد: برای استفاده بهینه از انرژی های تجدید ناپذیر یک طرح توجیهی نیز برای استفاده از انرژی خورشیدی در سطح دانشگاههای کشور تهیه شده است.
معاون توسعه امور علمی و فرهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور نیز گفت: در سال 92 منابع بودجه ای دولت 210هزار میلیارد تومان که این میزان برای سال آینده به 320 هزار میلیارد تومان رسیده است.
محمدرضا واعظ مهدی افزود: این میزان منابع بودجه ای در این مدت 52 درصد رشد داشته که در بخش های مختلف با افزایش های متنوعی همراه است.
وی یادآور شد: برای نمونه در بخش رفاه اجتماعی اعتبارات از 370 هزار میلیارد ریال به 720 هزار میلیارد ریال رسیده است.
نخستین همایش ملی دانشگاه سبز با مشارکت وزارت علوم تحقیقات و فناوری و سازمان برنامه و بودجه روز چهارشنبه به میزبانی دانشگاه خلیج فارس در بوشهر آغاز شد و تا فردا پنجشنبه ادامه دارد.
دانشگاه سبز(green university) در جهان به عنوان جایی شناخته می‌شود که همه فعالیت‌های آن بر اساس چشم انداز توسعه پایدار صورت می‌گیرد و نشان دهنده مسئولیت مهم آموزش عالی در توسعه جامعه است.
نخستین بار در جهان موضوع دانشگاه سبز و توسعه پایدار توسط یک فرد آمریکایی مطرح شد.
او در سال 2005 میلادی یک انجمن حرفه‌ای با عنوان انجمن توسعه پایدار و پیشرفت آموزش عالی را تشکیل داد که این انجمن در دنیا به اختصار با عنوان AASHE شناخته شد.
اما هم اکنون AASHE به دانشگاه‌هایی گفته می‌شود که بالاترین سطح موفقیت را در طراحی‌های سبز و توسعه آن در جوامع اطراف خود دارند.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *