دانشگاه آزاد با دستور رئیس‌جمهوری وارد عرصه مقابله با ریزگردها می شود

دانشگاه آزاد با دستور رئیس‌جمهوری وارد عرصه مقابله با ریزگردها می شود

دانشگاه آزاد با دستور رئیس‌جمهوری وارد عرصه مقابله با ریزگردها می شود

به گزارش ایرنا از دانشگاه آزاد اسلامی، صد و نود و هشتمین جلسه هیات رئیسه این دانشگاه روز چهارشنبه به ریاست حمید میرزاده با حضور اعضا برگزار شد که در آن میرزاده به جلسه روز گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و افزود: در این جلسه، اختراع نانو کلی‌رس در واحد اصفهان با کارکرد جلوگیری از برخاستن ریزگردها و تثبیت خاک با یک‌سوم تا یک‌پنجم قیمت مالچ نفتی، مطرح شد.
وی ادامه داد: اعلام شد این دانشگاه آمادگی دارد 3هزار هکتار از نقاط کانون ریزگردها را با این نانوکلی‌رس تثبیت کند که رییس‌جمهوری ، دستور مساعد در این زمینه را صادر کرد.
میرزاده همچنین در مورد قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات قهرمانی جهان گفت: اینکه کل اعضای تیم ملی کشتی آزاد از خانواده دانشگاه آزاد اسلامی هستند، نشان می دهد دانشجویان این دانشگاه دارای هوش اجتماعی و هیجانی بالایی هستند.
وی از معاونان ورزشی و دانشجویی خواست تا پژوهشی درخصوص علت موفقیت های ورزشی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در میادین مختلف ورزش از المپیک تا مسابقات جهانی انجام دهند.
در این نشست بر اساس گزارش فرهاد حسین زاده لطفی معاون آموزشی دانشگاه آزاد از کمیسیون شماره یک هیات رئیسه؛ مقرر شد هزینه انصراف از تحصیل دانشجویان دوره های کاردانی و کارشناسی بدون آزمون در رشته های غیرپزشکی در صورت قبولی و ثبت‌نام مجدد این دسته از متقاضیان در یک واحد یا مرکز آموزشی دیگر دانشگاه آزاد اسلامی، با هر سابقه تحصیلی و با ارائه گواهی اشتغال به تحصیل بخشیده شود.
همچنین به جهت ارتقای سطح علمی فارغ التحصیلان و کمک به رشد علمی کشور و تشویق دانشجویان به تولید علمی مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری، مقرر شد ارائه درجه «عالی» به پایان نامه دانشجویان کارشناسی ارشد ورودی 95 به بعد منوط به ارائه پذیرش مقالات معتبر علمی در نشریات معتبر باشد و چنانچه دانشجویی گواهی ارائه مقاله به مجلات معتبر با تایید استاد راهنمای خود را ارائه کند، امکان ارائه درجه «خیلی خوب» برای وی فراهم شود. به عبارت دیگر دانشجویانی که از پایان‌نامه خود تولید علمی و مقاله نداشته باشند، حداکثر می توانند با درجه «خوب» از پایان نامه خود دفاع کنند.
در ادامه جلسه امروز هیات رئیسه، مقرر شد سیستم جامع و یکپارچه آموزشی دانشگاه با استفاده از امکانات داخلی دانشگاه و در قالب توسعه یکی از نرم‌افزارهای موجود، در اسرع وقت ایجاد و راه اندازی شود.

**افتتاح بیمارستان فرهیختگان در تهران تا پایان سال
علی ابطحی معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه از افتتاح بیمارستان فرهیختگان تا پیش از تعطیلات نوروزی، خبر داد.
احمد دانیالی مدیرکل انتصابات، گفت: در 3 سال اخیر 137 واحد و مرکز آموزشی متناسب با شرایط روز براساس مصوبه هیات امنای استانی و در مسیر آمایش سرزمینی، تغییر وضعیت یافته که یا منحل و یا ادغام شده اند.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *