سلسله کارگاه های آموزشی – تحقیقاتی پایگاه استنادی جهان اسلام در مالزی برگزار می شود

سلسله کارگاه های آموزشی – تحقیقاتی پایگاه استنادی جهان اسلام در مالزی برگزار می شود

سلسله کارگاه های آموزشی – تحقیقاتی پایگاه استنادی جهان اسلام در مالزی برگزار می شود

به گزارش ایرنا، کارگاه های آموزشی و تحقیقاتی پایگاه استنادی جهان اسلام با همکاری چهار دانشگاه دولتی و تحقیقاتی یو.تی.ام (UTM) در ایالت ‘جوهور بارو’، ‘یو.آی.تی.ام'(UiTM) در شهر ‘شاه عالم’ مرکز ایالت سلانگور، ‘یو.پی.ام’ (UPM) در شهر کوالالامپور پایتخت مالزی و ‘یو.اس.ام’ (USM) در شهر ‘پینانگ’ در شمال این کشور جنوب شرق آسیا از 9 تا 12 اسفند برگزار می شود.
دکتر ‘محمدجواد دهقانی’ رئیس پایگاه استنادی جهان اسلام و دکتر ‘علی گزنی’ معاون تحقیقاتی این پایگاه برای برگزاری این کارگاه های آموزشی و ارائه سخنرانی به مالزی سفر می کنند.
امضای تفاهم نامه همکاری و ارائه گزارش جامع در خصوص وضعیت تولیدات علمی و تحقیقاتی دانشگاه های مالزی و ارائه تحلیل های مقایسه ای و تطبیقی ویژه هر دانشگاه مالزی در دستور کار پایگاه استنادی جهان اسلام قرار دارد.
برگزاری کارگاه های آموزشی و تحقیقاتی پایگاه استنادی جهان اسلام به درخواست چهار دانشگاه دولتی و برتر مالزی و با هماهنگی رایزنی علمی ایران در شرق آسیا برگزار می شود.
دکتر’عباس قنبری باغستان’ رایزن علمی ایران در شرق آسیا روز جمعه در گفت وگو با ایرنا، اعلام کرد برگزاری کارگاه های آموزشی و تحقیقاتی پایگاه استنادی جهان اسلام در این سطح برای نخستین بار و در راستای توسعه همکاری های علمی و دانشگاهی ایران و مالزی انجام می شود.
وی از پایگاه استنادی جهان اسلام به عنوان یک مرکز جامع ثبت و نمایه سازی مقالات و دستاوردهای علمی یاد کرد و گفت که نظام رتبه بندی دانشگاه ها و تولید انواع گزارش ها و تحقیقات معتبر در خصوص کمیت و کیفیت تولیدات علمی و تحقیقاتی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی جهان از جمله فعالیت های این پایگاه استنادی است.
وی با اشاره به دامنه بین المللی حوزه کاری این پایگاه، تصریح کرد: پایگاه استنادی جهان اسلام در سال های اخیر فعالیت های بین المللی گسترده ای داشته و با امضای تفاهم نامه و قراردادهای همکاری مشترک، ارتباطات بسیار خوبی با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی جهان اسلام از جمله مالزی برقرار کرده است.
قنبری باغستان در ادامه این پایگاه استنادی را تنها پایگاه استنادی علمی معتبر در بین کشورهای اسلامی دانست و ابراز امیدواری کرد که در سایه این فعالیت ها و برنامه ها، این پایگاه استنادی همپای سایر پایگاه ها مشابه همچون آی.اس.آی و ‘اسکوپوس’ به عنوان مرجع علمی و مبنای قضاوت برای تعیین میزان رشد کمی و کیفی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی معتبر مورد استفاده قرار گیرد.
در کنار پایگاه استنادی جهان اسلام، مؤسسهٔ اطلاعات علمی ‘ای.اس.ای’ و اسکوپوس نیز با تمرکز بر علم‌ سنجی و انتشارات علمی خدمات مربوط به پایگاه‌ های دادهٔ فهرست کتاب‌ ها و مقالات را ارائه می‌ دهند.
این پایگاه ها استنادی میلیون ها سند و مدرک علمی را نمایه سازی و اطلاعات مربوط به آنها را جمع آوری می کنند.
Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *