افزایش اعزام سالیانه 10 درصدی دانشجویان به اردوهای راهیان نور

افزایش اعزام سالیانه 10 درصدی دانشجویان به اردوهای راهیان نور

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا، سیدضیا هاشمی روز شنبه در نشست خبری افتتاحیه اردوهای راهیان نور دانشجویان کشور افزود: دستگاه های مختلف در حوزه آموزش عالی، متولی راهیان نور هستند که در ترویج فرهنگ دینی و انقلابی و تقویت هویت ملی نقش آفرین می کنند.
وی گفت: بر اساس دستورالعملی که در سال 94 تصویب و با تایید وزیر علوم به دستگاه های ذیربط ابلاغ شد، تحکیم هویت ملی و دینی و تقویت خودباوری و استبکار ستیزی در دانشجویان، گسترش فرهنگ ایثار و شهادت، معرفی شهدا به عنوان الگوهای ماندگار و تعمیق معنویت و افزایش بصرت دانشجویان از اهداف کلی اردوهای راهیان نور است.
معاون فرهنگی وزیر علوم افزود: نگاه جامع فرهنگی و بنیادی به اثربخشی فرهنگی راهیان نور در سطح ملی وجود دارد و این نگاه که مجموعه مدیریت آموزش عالی را درگیر کرده، راهیان نور را یک برنامه فرهنگی انقلابی و دانشگاهی می داند که فراتر از هرگونه محدودیت سازمانی و فکری است.
هاشمی خاطر نشان کرد: جلب مشارکت و زمینه سازی برای حضور تمامی دانشجویان و تشکل های دانشجویی در اردوهای راهیان نور از جمله سیاست های اصلی به شمار می رود.
وی یادآور شد: همچنین تاکید و اولویت برگزار کنندگان راهیان نور حضور دانشجویان غیرایرانی، متاهل و نیز دانشجویانی که تاکنون حضور در این اردوهای را نداشته اند؛ است.
معاون وزیر علوم گفت: همچنین تاکید بر محتوای علمی و فرهنگی اردوها و توسعه از حیث زمانی و مکانی از جمله اهداف به شمار می رود.
وی در پاسخ به سووال خبرنگار ایرنا در مورد چگونگی حمل ونقل دانشجویان نیز گفت: اولویت در مسیرهایی که امکان استفاده از خطوط ریلی است با قطار به دلیل اهمیت بالای آن است اما در مراکزی که این امکان وجود نداشته باشد، تاکید بر اتوبوس های کاملا استاندارد است و خوشبختانه سپاه در این زمینه همکاری خوبی داشته است.
هاشمی خاطرنشان کرد: هیچگونه پیش شرطی برای حضور دانشجویان در اردوهای راهیان نور وجود ندارد و همه می توانند در آن شرکت کنند.
همچنین در ادامه این نشست مسوول سازمان بسیج دانشجویی اظهار داشت: تامین امنیت سفر دانشجویان از اولویت های اصلی به شمار می رود و خوشبختانه از سال 92 تاکنون در راهیان دانشجویی شاهد تصادفات سنگین و منجر به فوت نبوده ایم.
داود گودرزی گفت: هدفگذاری برای اعزام دانشجویان در سال 95، 110هزار نفر است و امیدواریم در سال های آتی این رقم افزایش یابد.
وی افزود: امسال نگاه ویژه ای برای استان خوزستان به سبب اتفافات اخیر شد و بر همین اساس بحث درختکاری دانشجویان در اردوهای راهیان نور این استان پررنگ تر است .
گودرزی یادآور شد: دانشجویان غیر ایرانی که در سال گذشته به اردوهای راهیان نور رفته بودند، حدود 600 تا 700 نفر بودند که امسال این رقم به یکهزار نفر خواهد رسید.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *