۱۰ درصد ظرفیت علمی جامعه شاهد و ایثارگر در دانشگاه ها اجرا نمی شود

۱۰ درصد ظرفیت علمی جامعه شاهد و ایثارگر در دانشگاه ها اجرا نمی شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، محمدعلی فقیه، مدیرکل آموزش بنیادشهید وامور ایثاگران امروز در نشست خبری که در ساختمان بنیاد شهید برگزار شد گفت: براساس یکی از بند های برنامه پنجم توسعه و قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، باید  ۱۰ درصد ظرفیت علمی در دانشگاه ها و موسسات آموزشی  برای جامعه ایثاگری باشد اما متاسفانه تا کنون این امر محقق نشده است.

وی افزود: قوانین حمایتی خوبی برای استفاده از ظرفیت های علمی داریم که  توسط مجلس شورای اسلامی نیز به تصویب رسیده است اما متاسفانه اجرا نمی شود.

مدیرکل آموزش بنیادشهید وامور ایثاگران  تصریح کرد: پیگیر اجرایی شدن این موضوعات هستیم امیدواریم در آینده ای نه چندان دور محقق شود.

فقیه به  تشکیل سامانه یکپارچه رصد تحصیلی جامعه شاهد و ایثارگر اشاره کرد و گفت: با استفاده از این سامانه  می توانیم آمار و اطلاعات درستی از وضعیت تحصیلی فرزندان شاهد و ایثارگر داشته باشیم.

وی افزود: با سازمان سنجش و دانشگاه علمی کاربردی تفاهم نامه هایی نیز در زمینه رصد تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر امضا شده است و امضای تفاهم نامه با دانشگاه های آزاد پیام نور نیز در دستور کار داریم.

وی خاطر نشان کرد: اجرای طرح رصد تحصیلی دانشجویان  موجب می شود تا دانشجویان ممتاز دکتری شاهد و ایثارگر مشخص شود. سال گذشته از ۱۵۷ دانشجوی شاهد  و ایثارگر ممتاز دوره دکتری تجلیل شد و دانشگاه آزاد آنان را برای اعضای هیئت علمی شدن انتخاب کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *