دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی از شرکت های دانش بنیان حمایت ویژه می کند

دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی از شرکت های دانش بنیان حمایت ویژه می کند

دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی از شرکت های دانش بنیان حمایت ویژه می کند

به گزارش ایرنا، وحید احمدی در بازدید از پارک علم و فناوری استان البرز که بعد از ظهر یکشنبه برگزار شد، با اشاره به اینکه پارک های علم و فناوری دارای ارزش افزوده بالایی هستند، گفت: انجام فعالیت های دانش بنیان در پارک های علم و فناوری باعث شده تا در این بخش اقدامات گسترده تری با تخصیص اعتبارات ویژه صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه این پارک فضای بسیار مناسبی برای ارتقا علم و فناوری استان البرز فراهم کرده است، افزود: تجربه بالای مسئولان جهاد دانشگاهی منجر به ایجاد چنین بستری شده است.
احمدی ادامه داد: با توجه به وجود مراکز صنعتی و دانشگاهی بزرگی در استان البرز، می توان به شکل مطلوبی از ظرفیت های استانی در حوزه علم و فناوری در این مجموعه به عنوان یک پکیج دانش بنیانی استفاده کرد.
احمدی با اشاره به اینکه بهره برداری صحیح از ظرفیت های استان ضرورت دارد، گفت: این بازدید نشان داد که شرکت ها در حوزه های مختلفی همچونن بایوتکنولوژی، صنعتی، گیاهان دارویی و سایر موارد اقدامات ارزشمندی داشته اند که این امر بستر مناسبی برای توسعه بیشتر شرکت ها را فراهم کرده است.
معاون وزیر علوم خاطر نشان کرد: برخلاف اینکه در پارک ها ارزش افزوده بالایی وجود دارد، ولی اعتباراتی که باید برای پارک ها اختصاص پیدا کند، بسیار محدود است بنابراین درصدد تقویت زیرساخت ها در این بخش هستیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *