۳ هزار بیکار با مدرک دکتری در تهران

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، وی ادامه داد: در این نمایشگاه‌ها، پوشاک مردانه، زنانه و بچه‌گانه، آجیل و خشکبار، کیف و کفش و سایر نیازهای مردم عرضه می‌شود. قیمت کالاهای یادشده، ۲۵ درصد از قیمت بازار کمتر و ۸۵ درصد کالاهای عرضه‌شده تولید داخل است.

وی همچنین درباره میوه‌های عرضه‌شده در این نمایشگاه نیز گفت: با هماهنگی جهاد کشاورزی، میوه شب عید نیز در این نمایشگاه عرضه می‌شود، همچنین مرغ، گوشت قرمز، برنج و روغن نیز به‌قیمت تنظیم بازار در این نمایشگاه عرضه می‌شود و مردم می‌توانند به‌قیمت دولتی، کالاهای خود را تهیه کنند.

مدیرعامل بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران یادآورشد: این نمایشگاه با همکاری اصناف تهران برگزار می‌شود و کارآفرینان استان تهران نیز در این نمایشگاه کالاهای تولیدی خود را عرضه می‌کنند.

* فارغ‌التحصیلان بیکار در تهران

مدیرعامل بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران با بیان اینکه “در حال حاضر شاهد بیکاری ۳هزار نفر دکتر در تهران هستیم” گفت: برخی از ایرانی‌ها، به‌دلیل تغذیه از اقتصاد نفتی و اقتصاد دولتی، واقعاً دنبال کار نیستند. معنی کارجویی در فرهنگ مردم ایران، کار دولتی و پشت میز نشینی است؛ آب باریکه‌ای که فرد بتواند به‌سرعت و بی‌دغدغه به دست آورده و با آن تشکیل زندگی دهد و بچه‌دار شود.

وی ادامه داد: بیشترین فارغ‌التحصیلان بیکار، در رشته‌ای درس خوانده‌اند که تولیدمحور است. دانش آموختگان کشاورزی با پشت‌سر گذاشتن مقاطع عالی تحصیلی دنبال فرار کردن از مزارع هستند. متأسفانه طی سال‌های قبل وام‌های کارآفرینی صرف خرید خودرو و لوازم خانه شد و بیشتر کارجویانی که به بانک توسعه تعاون مراجعه می‌کردند و متوجه می‌شدند نقدینگی وام عاید آنها نمی‌شود و وام به‌صورت تجهیزات کار و حمایت‌های آموزشی در اختیار آنها قرار می‌گیرد از دریافت وام انصراف داده‌اند.

شنعه با ابراز اینکه دولت می‌تواند برای تعداد زیادی از فارغ التحصیلان بیکار با هزینه اندک شغل ایجاد کند، گفت: تقویت صنایع تبدیلی، بسته‌بندی و گیاهان دارویی از جمله مسائلی است که دولت در سایه توجه به آنها می‌تواند از ظرفیت موجود استفاده و ایجاد شغل کند، به‌طور مثال در حال حاضر که بیان می‌کنند بیابان‌های خوزستان باعث ایجاد ریزگردها است، دولت می‌تواند بیابان‌ها را در اختیار فارغ التحصیلان بیکار قرار دهد و آنها با بهره‌گیری از آن و کاشت گیاهان دارویی علاوه بر اینکه کسب و کار برای خود ایجاد می‌کنند می‌توانند با صادرات این گیاهان دارویی منفعتی را برای کشور داشته باشند.

وی ادامه داد: متأسفانه امروزه شاهد این هستیم که تعداد زیادی از دکترای بیکار به‌سمت مسافرکشی و بازاریابی هدایت شده‌اند. بیشترین فارغ‌التحصیلان بیکار، در رشته‌ای درس خوانده‌اند که تولیدمحور است، بنابراین با همت می‌توانند برای خود شغل مناسب‌تری دست و پا کنند.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *