گسترش همکاری دانشگاه شریف با مراکز علمی فرانسه و بنیاد بوش آلمان

گسترش همکاری دانشگاه شریف با مراکز علمی فرانسه و بنیاد بوش آلمان

گسترش همکاری دانشگاه شریف با مراکز علمی فرانسه و بنیاد بوش آلمان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، سفیر فرانسه ضمن حضور در دانشگاه صنعتی شریف با رئیس دانشگاه دیداری دوستانه داشت.
بنا بر این گزارش؛ در جلسه ای که با حضور فرانسوا سنمو سفیر فرانسه در ایران، پیر آندره لوت وابسته علمی سفارت فرانسه در ایران، محمود فتوحی، ریاست دانشگاه و محمد موقر، مدیر امور بین الملل تشکیل شد، راههای گسترش همکاری های علمی میان دانشگاه صنعتی شریف و کشور فرانسه بررسی شد.
در این دیدار گزارشی از آمار همکاری های علمی دانشگاه صنعتی شریف با دانشگاه های فرانسوی ارائه شد و گسترش همکاری های علمی شریف با دانشگاه های فرانسه در قالب دوره های مشترک، فرصت های مطالعاتی دانشجویان و اساتید، و جابه جایی اساتید و دانشجویان مورد تاکید قرار گرفت.
محمد موقر، مدیر امور بین الملل دانشگاه صنعتی شریف در همین زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: سفیر فرانسه چون به تازگی به این سمت در ایران منصوب شده است فرصت مناسبی برای گفت و گو های
وی افزود: یکی از مباحث اصلی جلسه معضلات مربوطه اساتید و دانشجویان همچون گرفتن ویزا بود که مطرح شد.
موقر خاطر نشان کرد: سفیر جدید فرانسه در این دیدار قول مساعدت برای برطرف شدن مشکلات مطروحه از جمله امور کنسولی قول مساعد داد.

** گسترش همکاری های علمی پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف با بنیاد غیرانتفاعی بوش
جلسه ای با حضور هیئتی عالی رتبه از بنیاد بوش آلمان در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.
محمود فتوحی، ریاست دانشگاه و تعدادی از اساتید و مسئولین دانشگاه در این جلسه حضور داشتند.؛ همچنین در طرف مقابل یوآخیم روگال، مدیرعامل بنیاد بوش و خانم اینگرد تشول، معاون ارشد این بنیاد به همراه تعدادی از مدیران ارشد این بنیاد شرکت داشتند.
در این جلسه همکاریهای علمی-پژوهشی و اقتصادی دانشگاه صنعتی شریف با بنیاد رابرت بوش مورد تأکید قرار گرفت و مدیرعامل این بنیاد اظهار امیدواری کرد که در آینده ای نزدیک همکاری های گسترده ای میان دانشگاه صنعتی شریف و بنیاد بوش شکل گیرد.
لازم به ذکر است که بنیاد رابرت بوش، یکی از بنیادهای خصوصی غیرانتفاعی پیشرو در اروپاست که در زمینۀ توسعۀ علوم طبیعی و اجتماعی، من جمله بهداشت عمومی، آموزش، اجتماع، فرهنگ و روابط بین الملل، به فعالیت می پردازد.
Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *