سی و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی تیر ماه سال ۹۶ برگزار می شود و داوطلبان تا ۲۰ اسفند ۹۵ فرصت دارند در این آزمون ثبت نام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، ثبت نام در آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی در سال ۹۶ از ۱۰ اسفند آغاز شده و تا ۲۰ اسفندماه ۹۵ ادامه دارد.

داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی، فرم تقاضانامه ثبت نام را به صورت اینترنتی تکمیل کنند و مدارک خود را که اسکن کرده و آن را به صورت اینترنتی ارسال کنند. ثبت نام و ارسال مدارک به طور همزمان از طریق سایت انجام خواهد شد.

آزمون راس ساعت ۹ صبح پنجشنبه ۲۲ تیرماه ۹۶ برگزار می شود و کارنامه اولیه تمامی داوطلبان و اسامی واجدین شرایط پذیرش (احراز حداقل ۵۰ درصد نمره آزمون)، پس از آماده شدن توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی از طریق سایت اعلام خواهد شد.

آن دسته از داوطلبانی که حداقل ۵۰ درصد نمره آزمون (بدون در نظر گرفتن ضرایب دروس و رشته ها) را کسب کرده باشند، اجازه انتخاب رشته را خواهند داشت.

کسب نمره برای تمامی سهمیه ها به جز سهمیه آزاد، تابع مقررات مربوط به خود است. متقاضیان واجد شرایط استفاده از سهمیه های رزمندگان و استعداد درخشان در صورت کسب حدنصاب پذیرش داوطلبان آزاد در رشته – محل مورد تقاضا بصورت آزاد مورد پذیرش قرار خواهند گرفت.

کارنامه حاوی نمره و رتبه کلیه داوطلبان (صرف نظر از این که داوطلب مجاز یا غیر مجاز به انتخاب رشته باشد) از طریق سایت در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

تنها داوطلبانی که با در نظر گرفتن احراز حداقل ۵۰ درصد کل نمره آزمون، مجاز به انتخاب رشته می شوند، می توانند رشته/محل های مورد علاقه خود را به ترتیب اولویت مورد نظر در فرم انتخاب رشته/ محلی که در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی همراه کارنامه به آنها ارائه می شود، انتخاب کنند.

داوطلب می تواند یک رشته را در تمام دانشگاهها یا ترکیبی از چند رشته را در چند دانشگاه انتخاب کند.

معیار پذیرش داوطلبان: ابتدا نمره کسب شده و سپس اولویت رشته / محل انتخابی داوطلب خواهد بود. در صورتی که داوطلب اقدام به انتخاب رشته/محل نکند واجد شرایط پذیرش نخواهد بود.

نتیجه بررسی مدارک داوطلبان در تاریخ اول خرداد ۹۶ اعلام می شود.

شرایط عمومی لازم برای پذیرش دستیار در دفترچه راهنمای ثبت نام اعلام شده است.

سهمیه های آزمون دستیاری دندانپزشکی شامل سهمیه های اصلی از جمله سهمیه آزاد، سهمیه رزمندگان و سهمیه بومی (قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی) و سهمیه های مازاد شامل سهمیه مازاد بر اساس آیین نامه اجرایی «تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان به مقاطع بالاتر» (۱۰ درصد مازاد بر ظرفیت کل) و سهمیه کادر نیروهای مسلح (۲.۵ درصد مازاد بر ظرفیت کل) است.

داوطلب جهت ثبت نام باید با مراجعه به سایت http://www.sanjeshp.ir نسبت به پرداخت اینترنتی مبلغ ۵۵۰ هزار ریال اقدام کرده و با دریافت کد پرداخت، مراحل ثبت نام را آغاز کند. مبلغ پرداختی غیر قابل استرداد است.

به استناد آئین نامه دوره های دستیاری دندانپزشکی پس از اعلام قبولی داوطلب، تغییر رشته ممنوع است. متعهدین سهمیه مناطق محروم (بومی) طبق مفاد قانون مربوطه از این امر مستثنی بوده و امکان جابجایی ندارند.

آزمون به طور همزمان در دانشگاه های علوم پزشکی مستقر در شهر تهران، اصفهان، بابل، تبریز، شیراز، کرمان، مشهد، یزد و همدان ۲۲ تیر ۹۶ برگزار می شود.

بر اساس مصوبات شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی، ۳۰ سوال از درس پروتزهای دندانی، ۲۰ سؤال از هر یک از دروس آسیب شناسی دهان و فک و صورت، ارتودانتیکس، اندودانتیکس، پریودانتیکس، بیماری های دهان و فک و صورت، جراحی دهان و فک و صورت، دندانپزشکی ترمیمی، دندانپزشکی کودکان، رادیولوژی دهان و فک و صورت و زبان انگلیسی و ۱۰ سوال از دروس دندانپزشکی جامعه نگر و مواد دندانی و در مجموع ۲۵۰ سوال در آزمون طرح می شود.