سمینار بین المللی روزنامه نگاری تغییرات آب و هوایی

سمینار بین المللی روزنامه نگاری تغییرات آب و هوایی
به گزارش ایرنا، در این سمینار که در دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی برگزار شد، با تاکید بر « اهمیت بعد اجتماعی در روزنامه نگاری تغییرات آب و هوایی» ، «سرزندگی فرهنگی» کلید واژه مهم روزنامه نگاری تغییرات آب و هوایی و اقلیمی مورد توجه و تاکید قرار گرفت.
« دنگنی اشتیودهال» سخنران مدعو دانشگاه دانشگاه اسلو ، طی سخنانی « دخالت انسان و کاهش دغدغه ها و حمایت ها» را از مسایل مهم در این زمینه ارزیابی و ابراز تاسف کرد.
وی همچنین اظهار داشت: مشکلات ارتباطی ، پاسخگویی محدود و شک و انکار از جمله مشکلات بر سر راه جلو گیری از تغییرات منفی آب و هوایی است و باید برای آن چاره سازی کرد.
اشتیودهال همچنین گفت که «سیاستمداران در این مورد بی تفاوت و تنها و تنها منتظر اقدامات شهروندان هستند و همین مشکل نیز از شهروندان سر می زند و آنان نیز تنها خواستار و در انتظار اقدامات دولت برای تغییر شرایط اقلیمی و حفظ محیط زیست هستند و این رویه یعنی تداوم وضعیت بد محیط زیست.
وی افزود: فرهنگ کلید واژه توسعه است و در فرهنگ موضوع پایداری نیز مهم است .
این سمینار بر اساس تفاهمنامه همکاری علمی دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز و دانشگاه اسلو نروژ برگزار شد .
سمینار مشابه ای نیز سال گذشته در دانشگاه اسلو برگزار شد و قرار سال آینده نیز در دانشگاه کابل برگزار شود.

 

 

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *