انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه لرستان و دانشگاه «برلین»

افزایش شهریه دانشگاه های غیرانتفاعی در سال جدید

به گزارش خبرنگار مهر، خسرو عزیزی ظهر شنبه در نشست وزیر علوم با دانشگاهیان دانشگاه لرستان از فعالیت چهار مرکز اقماری در این دانشگاه خبر داد و اظهار داشت:  این مراکز میراث دولت قبل است و متاسفانه خیلی از شاخص های دانشگاه را ندارد که در این راستا ما مدیریت می کنیم تا زمینه برای ارتقای این مراکز اقماری فراهم شود.

وی با اشاره به فعالیت ۱۴ استاد تمام در دانشگاه لرستان بیان داشت: در دولت تدبیر و امید تعداد استاد تمام های دانشگاه لرستان دو برابر شده و این عدد از ۷ تا به ۱۴ مورد رسیده است.

رئیس دانشگاه لرستان با بیان اینکه دانشیارهای دانشگاه لرستان به ۶۲ نفر ارتقاء یافته، گفت: در حال حاضر در این دانشگاه ۵۷ رشته دکتری تخصصی، یک رشته دکتری حرفه ای و ۱۰۷ رشته محل در مقطع کارشناسی تدریس می شود.

عزیزی بیان داشت: در مجموع در دانشگاه لرستان ۲۲۵ رشته تدریس می شود و تعداد دانشجویان این دانشگاه ۹ هزار نفر است.

وی با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته طرح کالبدی دانشگاه را در راستای مدیریت سبز به روز رسانی کرده ایم گفت: همچنین با حمایت استاندار توانستیم بخشی از اراضی دانشگاه که در دولت قبل به مسکن مهر واگذار شده بود و هم اکنون نیز هم فاقد متقاضی هستند را آزاد کردیم.

رئیس دانشگاه لرستان با تاکید بر اینکه اولویت های پژوهشی دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی استان را شناسایی کرده ایم گفت:  بخشی از این اولویت ها را اگر دستگاه های اجرایی نمی توانند هزینه کنند آمادگی داریم در قالب پایان نامه دکتری و ارشد آنها عملیاتی کنیم.

عزیزی از فعال شدن شورای دانشگاه که در گذشته فعال نبود خبر داد و تصریح کرد: همچنین برنامه های مختلفی در حوزه های فرهنگی، ورزشی و … در دانشگاه اجرا شده است.

وی از فعالیت تشکل های اصلاح طلب و اصولگرا در دانشگاه لرستان خبر داد و گفت: از این تشکل ها بر اساس چارچوب ها حمایت می کنیم.

رئیس دانشگاه لرستان از راه اندازی گروه همکاری های بین المللی در دانشگاه لرستان خبر داد و تصریح کرد: تا کنون دو دوره هیئت ممیزی دانشگاه نیز برگزار شده است.

وی با اشاره به افتتاح کتابخانه مرکزی دانشگاه لرستان در زیر بنای سه هزار و ۲۰۰ متر مربع بیان داشت: در حال حاضر به دنبال راه اندازی مرکز فناوری در دانشکده کشاورزی هستیم.

رئیس دانشکاه لرستان با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری با دانشگاه برلین گفت: بنا بوده که دانشگاه لرستان نماینده این دانشگاه در کشور باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *