یکصد هزار ظرفیت خوابگاهی جدید از سال 96 ایجاد می شود

یکصد هزار ظرفیت خوابگاهی جدید از سال 96 ایجاد می شود
به گزارش ایرنا، محمد فرهادی در مراسم افتتاحیه 26 طرح حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه تهران در مجتمع خوابگاهی کوی افزود: 27 خوابگاه دختران نیز توسط بنیاد 15 خرداد ساخته می شود که عملیات احداث 15 خوابگاه شروع شده است.
وی با بیان اینکه در برنامه پنجم توسعه ساخت خوابگاه توسط دولت محدود شده بود گفت: نتوانستیم در این سالها اقداماتی برای ساخت خوابگاه‌های دانشجویی داشته باشیم و فقط خیرین می توانستند در امر ساخت خوابگاه‌های دانشجویی مشارکت کنند، به همین دلیل ساخت خوابگاه‌های خیرساز یا استیجاری در این دوره بیشتر شد.
وزیر علوم، دانشگاه تهران را به عنوان دانشگاهی موفق در تامین امکانات رفاهی و خوابگاهی برای دانشجویان معرفی کرد و گفت: خوشبختانه اکنون امکانات خوابگاهی دانشگاه تهران به خصوص در کوی دانشگاه در وضعیت مطلوبی قرار دارد و امروز با افتتاح و رونمایی از 26 طرح و پروژه حوزه دانشجویی در این خوابگاه، وضعیت بسیار بهتر از گذشته نیز خواهد شد.
وی دانشگاه تهران را نماد آموزش عالی کشور توصیف کرد و گفت: این دانشگاه هم در حوزه آموزش و هم در حوزه پژوهش بزرگ‌ترین دانشگاه کشور و نماد آموزش عالی محسوب می‌شود بنابراین از نظر امکانات در حوزه‌های مختلف خوابگاهی و دانشجویی نیز باید سرآمد باشد زیرا دانشجویانی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند که نخبگان و استعدادهای برتر کشور را تشکیل داده‌اند.
فرهادی کوی دانشگاه را قدیمی‌ترین و با سابقه‌ترین خوابگاه کشور دانست و افزود: کوی دانشگاه فعالیت خود را از سال 1330 شروع کرده و تاکنون این خوابگاه از نظر امکانات در شرایط خوبی قرار داشت اما با توسعه آموزش عالی و راه‌اندازی پردیس‌های دانشگاه تعداد دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی افزایش پیدا کرد بنابراین امکانات رفاهی، ورزشی، خوابگاهی و… نیز باید متناسب با این افزایش ظرفیت ارتقا یابد که امروز شاهدیم تخصصی ترین امکانات رفاهی، بهداشتی و ورزشی توسط دانشگاه تهران ایجاد شده است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین با حضور و بازدید از مجتمع خوابگاهی کوی دانشگاه تهران، از 26 طرح معاونت دانشجویی این دانشگاه به صورت حضوری و و یدئو کنفرانس رونمایی کرد.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، فرهادی با حضور در مجتمع خوابگاهی کوی دانشگاه تهران، در محل یادمان شهید گمنام این مجتمع با قرائت فاتحه و نثار تاج گل به مقام شامخ این شهید ادای احترام کرد.
وزیر علوم از ساختمان مرکز بهداشت و درمان که در مساحت یکهزار و 500 متر مربعی در حال ساخت است بازدید کرد.
وی همچنین از مجموعه کتابخانه مرکزی شهید مفتح کوی دانشگاه تهران و موزه سرگذشت 80 ساله دانشگاه تهران بازدید کرد.
بر اساس این گزارش، وزیر علوم در ادامه این بازدید، از سالن ورزشی و آب نمای محوطه مجتمع خوابگاهی کوی دانشگاه تهران را رونمایی کرد.
همچنین در این بازدید، واحد مجهز رادیولوژی مرکز بهداشت کوی دانشگاه تهران، محوطه سازی و فضای سبز جدید خوابگاهها، تجهیز رستورانها و دهها طرح عمرانی حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه تهران توسط دکتر فرهادی به شکل ویدئو کنفرانس رونمایی شد.
در جریان این بازدید، وزیر علوم و رئیس دانشگاه تهران به مناسبت 15 اسفند و روز درختکاری در محوطه مجتمع خوابگاهی کوی دانشگاه تهران به غرس نهال اقدام کردند.
همچنین فرهادی و هیئت همراه وی و تعدادی از مسوولان دانشگاه تهران پس از بازدید، در محل مسجد مجتمع کوی دانشگاه تهران نماز ظهر و عصر را به جماعت اقامه کردند.
وزیر علوم در بخش پایانی بازدید خود، در سلف مرکزی مجتمع خوابگاهی کوی دانشگاه تهران حضوریافت و با تنی چند از دانشجویان به گفت وگو پرداخت.
فراهنگ ** 9187 ** دریافت کننده: حمیدرضا بازگشا * انتشار: امید غیاثوند

 

 

انتهای پیام /*

 

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *