اختصاص سهمیه دانشگاه به جانبازان زیر ۲۵درصد

اختصاص سهمیه دانشگاه به جانبازان زیر ۲۵درصد

فاش نیوز – نمایندگان مجلس با اصلاح ماده ۱۰۵ لایحه برنامه ششم توسعه اعاده شده از شورای نگهبان، رای به استفاده جانبازان، فرزندان و همسران جانبازان زیر ۲۵ درصد از سهمیه دانشگاهی دادند.

به گزارش خبرنگار ما، حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه علنی مجلس در روز چهارشنبه ۱۰ اسفندماه برای رسیدگی به موارد اعاده شده از شورای نگهبان اظهار داشت: بر اساس این مصوبه، جانبازان و فرزندان و همسران جانبازان زیر ۲۵ درصد می توانند از سهمیه دانشگاهی استفاده کنند.

وی ادامه داد: این مصوبه تنقیحی ماده ۱۰۵ برنامه ششم توسعه در قالب ۵ درصد رزمندگان و مازاد سهمیه ۲۵ درصدی است و این عزیزان هر چه که مازاد ۲۵ درصد باشد را می توانند برای سهمیه ورود به دانشگاه استفاده کنند.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همه ساله ما بین ۱۵ تا ۲۵ درصد سهمیه مازاد در دانشگاه ها داریم و عزیزان زیر ۲۵ درصد و خانواده های آنها می توانند از این سهمیه استفاده کنند. نوروزی در پایان یادآور شد: این مصوبه تنقیحی ماده ۱۰۵ برنامه ششم توسعه کشور است که از سوی نمایندگان مجلس اصلاح و تصویب شده است.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *