رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای: خرید کالای ایرانی سبب افزایش امید به اشتغال جوانان تحصیلکرده می شود

مصرف‌ کنندگان بازیگران اصلی عرصه تولید کشور به شمار می روند، زیرا با خرید و حمایت از کالاهای ایرانی، ضمن کمک به رونق صنعت و تولید کشور، اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حمایت از تولید داخلی و مبارزه با کالای قاچاق را محقق می‌سازند.
بر این اساس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) همسو با تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر عملیاتی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های دولت در این زمینه، کمپین خبری خرید کالای با کیفیت داخلی را با هدف افزایش توانمندی صنایع داخلی و تشویق به بهبود تولیدات خود، از این هفته کلید زد.
مسعود شفیعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا اظهار کرد: بایستی توجه خاص به این موضوع داشت که ارتباط صنعت و دانشگاه بسیار مهم است و در راستای تبدیل دانایی به دارایی و ایده به محصول خواهد بود.
وی گفت: این مطلب معادل فرازهایی است که رهبر معظم انقلاب در راستای اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی بارها بدان تاکید داشته اند.
رییس دانشگاه فنی و حرفه ای افزود: اکنون فارغ التحصیلان این مرکز علمی به گونه ای تربیت می شوند که بتوانند وارد بازار کار شده و تاثیرگذار باشند.
وی ادامه داد: این امر به شرطی است که تمامی شهروندان این سرزمین اهتمام ویژه به خرید کالای ایرانی داشته باشند تا امر تولید در کشور رونق گیرد.
شفیعی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در مبحث ارائه مقالات علمی در جهان از سرآمدان است و بایستی تلاش کنیم این امر در بحث فناوری و ثبت اختراعات نیز پررنگ شود.
وی در ادامه یادآور شد: این کار نیاز به فرهنگسازی برای توجه هر چه بیشتر مردم برای خرید کالاهای ایرانی دارد.
رییس دانشگاه فنی و حرفه ای اظهار کرد: هنگامی که کالای ایرانی خریداری شود؛ رقابت بین تولیدکنندگان افزایش می یابد و همین امر نیز سبب افزایش کیفیت کالاها خواهد شد.
وی گفت: خرید کالای ایرانی همچنین در نهایت سبب می شود تا با ایجاد بازار رقابت بین تولیدکنندگان کشور، قیمت های کاذب اجناس شکسته شود.
شفیعی افزود: دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان یک مرکز علمی تقاضامحور در امر تولید بسیار کوشا است به گونه ای که کالاهای صنعتی، غیرصنعتی، گیاهی و دارویی و غیره تولید می کند.
وی ادامه داد: در راستای اقصتاد مقاومتی امسال بخشنامه ای را به تمام مراکز دانشگاه در سراسر کشور ابلاغ شد که باید حتما تمامی کالاهای خریداری شده از مراکز خود دانشگاه باشد.
رییس دانشگاه فنی و حرفه ای تصریح کرد: همین امر سبب شد تا در 9 ماه گذشته 28 میلیارد تومان خرید صورت بگیرد که هشت میلیارد تومان آن سود بود.
وی یادآور شد: همچنین دانشگاه فنی و حرفه ای کتابچه ای را تهیه کرده که حداقل 300 نوع کالای تولید مراکز خود را معرفی می کند و وزیر علوم، پس از دیدن آن، به تمامی دانشگاه ها توصیه کرد که در امر خرید کالا اولویت را به این دانشگاه ارائه دهند.
شفیعی در ادامه اظهار داشت: اینگونه اقدامات سبب دلگرمی شده و جوانان را امیدوار به آینده می کند.
وی گفت: توصیه ای به شرکت ها، نهادها و ارگان های دولتی دارم که اگر می خواهند هدیه ای بدهند حتما از کالاها و صنایع تولیدی داخل کشور خریداری کنند.
بر اساس این گزارش رهبر معظم انقلاب تاکنون بارها درباره اهمیت خرید کالای ایرانی تاکید کرده‌اند: «مصرف (کالای) داخلی، تولید داخلی را افزایش می‌دهد؛ تولید داخلی که افزایش پیدا کرد… بیکاری برطرف می‌شود؛ تولید که رونق بگیرد، یعنی تورم کم بشود، گرانی کم بشود، اشتغال افزایش پیدا کند؛ اینها همه به هم متصل است؛ یک سر این قضیه دست ما مردم است، که مصرف خودمان را چگونه انتخاب کنیم.»
دولت یازدهم نیز تاکنون اقدامات زیادی برای تحقق اقتصاد مقاومتی با هدف حمایت از تولید داخل و رونق اقتصادی انجام داده‌است که از جمله آنها می‌توان به «بسته خروج از رکود» اشاره کرد.
رئیس جمهوری هدف از این اقدامات را «رونق تولید و افزایش فرصت‌های شغلی با استفاده از نیروی کار ایرانی» اعلام و بر ضرورت فرهنگ‌سازی برای خرید کالاهای با کیفیت ایرانی تاکید کرده است.
فراهنگ**9187**1027**خبرنگار: حمیدرضا بازگشا**انتشار: جواد دهقانی

 

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *