پایان مسابقه های پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با معرفی نفرات برتر

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، مسابقه دستاوردهای نهایی برنامه شکوفایی (1) عصر امروز با حضور دکتر محمود نیلی احمدآبادی رییس دانشگاه تهران، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران، دکتر محمدجعفر صدیق رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، هیات داوران، اعضای شرکت‌های مستقر در پارک و جمعی از استادان و مدیران دانشگاهی و صنعتی برگزار شد.
در این مراسم، ‘سید ایمان اسحق حسینی’ با ارائه طرح ‘ساخت میکروسیستم جهت بررسی دقیق و سریع سلول های سرطانی’ ، ‘صدیقه اسکندری’ با پروژه ‘بهبود عملکرد PMA در ایجاد تمایز مگاکاریوسیتی در سلول های K562’ ،
‘محمد امید افتاده’ با طراحی و ساخت ‘داربست زیست تخریب پذیر زیست سازگار هادی جریان الکتریسیته بر پایه کیتوزان/نانوذرات هیدروکسی آپاتیت/ پنتامر آنیلین’ و ‘راضیه اکبری’ با طراحی و تولید ‘سطح فوق آب گریز’ در این رقابتها شرکت کردند.
‘مسلم بهمن کار’ با ارائه طرح ‘تولید زیره سبز مقاوم به بیماری قارچی و شناسایی بهترین ارقام زیره سبز ایران از نظر ترکیبات دارویی’ ، ‘محسن تاج الدینی’ با طرح ‘افزایش عمر و ظرفیت باتری یون لیتیومی به کمک نانوتکنولوژی’
، ‘محمد جعفری فشارکی’ با طرح ‘سقف مرکب بتنی با پروفیل فولادی از ورق نورد سرد خم شده’، ‘عبدالرحمن حسینی فر’ با طراحی و تولید ‘پوشش ضد رادار و ضد امواج’ و ‘محسن خدادادی یزدی’ با ‘سنتز نانوکامپوزیت­های پلی­آنیلین/گرافن دارای پایداری حرارتی و نوری بهبودیافته برای تولید شیشه های هوشمند’ از دیگر دانشجویان حاضر در این رقابت فناورانه بودند.
‘نرم افزار تشخیص و شناسایی خودکار سلول های خون و محیطی’ حاصل تلاش ‘محمد جواد عباس زاده’، تولید ‘کامپوزیت فوق سبک Mg-Li به روش جوشکاری همزن اصطکاکی’ به همت ‘سیدعلیرضا عسگریانی’ ، ‘دستگاه بیوراکتور مه کشت بافت و سلول گیاهی’ متعلق به ‘امید غلامی بنادکوکی’، ‘نانوذرات مغناطیسی عامل دار شده با گروه اپتامر’ کار ‘ریحانه فیاضی بروجنی’ و ‘تولید بیودیزل از روغن پسماند’ محصول تلاش ‘امید کوه شکن’ از دیگر طرح هایی بود که در این رقابتها عرضه و معرفی شدند.
‘جواد محمد مردادی’ با ‘بررسی و تعیین ژنهای موثر بر رنگ پرندگان با استفاده از تصاویر چندطول موجی’، ‘اکرم مرادی تنها’ با ‘کمپلکس کیتین گلوکان از قارچ گنودرمالوسیدوم به عنوان ماده فعال زیستی در ساخت پوشش زخم نانوالیاف’ ، ‘حمزه منصورنیا’ با ‘کامپوزیت های پلیمری دارای خاصیت آنتی استاتیک’ ، ‘مژده مهرپرور’ با ‘تولید مواد ضدعفونی کننده و گندزدا برای دست و سطوح’ و ‘آرش وشکینی’ با ‘فرمولاسیون مکمل حمایتی دوره قبل و بعد زایش’ در دومین رقابتهای برنامه شکوفایی (1) پارک علم و فناوری دانشگاه تهران حضور داشتند.
هیات داوران پس از بررسی این پروژه های دانشجویی دارای طرح کسب و کار، محسن تاج الدینی و عبدالرحمن حسینی فر را به عنوان برگزیدگان این رویداد فناورانه انتخاب و معرفی و به هریک از آنها مبلغ 10 میلیون ریال جایزه اعطا کرد.
مدیر مرکز کارآفرینی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در حاشیه این رویداد به خبرنگار علمی ایرنا گفت: این برنامه به حمایت از پایان نامه های فناورانه دانشگاه تهران اختصاص دارد و آن دسته از پایان نامه های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری که دارای رویکرد کسب و کار دانش بنیان و تولید یک خدمت یا محصول فناورانه هستند را دربرمی گیرد.
دکتر بهناز بخشنده افزود: حمایت از این پایان نامه ها در قالب برنامه شکوفایی (1) پارک علم و فناوری دانشگاه تهران صورت می گیرد و بعد از 9 ماه تا یکسال، با برگزاری مسابقه ای، این هسته ها، دستاوردها و محصولات خود را به نمایش می گذارند که امروز شاهد دومین مسابقه این برنامه بودیم.
عضو هیات علمی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: مبلغ 40 تا 60 میلیون ریال در دوره 9 ماهه تا یکساله از طرح های برتر حمایت می کنیم و البته طی این دوره، ارزیابی های میان دوره و پایان دوره از طرح ها خواهیم داشت و در کنار آنها حضور داریم تا در مسیر صحیح کسب و کار دانش بنیان حرکت کنند.
وی بر تداوم حمایتهای مادی و معنوی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از پایان نامه های دانشجویی مبتنی بر طرح های دارای کسب و کار دانش بنیان در سال آینده تاکید کرد.

 

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *