نهمین جشنواره بین المللی فارابی بهمن ماه سال آینده برگزار می شود

نهمین جشنواره بین المللی فارابی بهمن ماه سال آینده برگزار می شود

به گزارش خبرنگار ایرنا سید ضیا هاشمی روز دوشنبه در نشست خبری با بیان اینکه جشنواره نهم با توجه به گذشت هشت دوره از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود، افزود: در هشت دوره قبلی، وزارت علوم دستاوردهای مهمی در حوزه های علمی و علوم انسانی کسب کرد و برگزاری دوره نهم با توجه به این دستاوردها، امیدواریم زمینه های خوبی برای جامعه داشته باشد.
وی با بیان اینکه جشنواره بین المللی فارابی به صورت سالیانه برگزار می شود، گفت: این جشنواره توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با همکاری دو سازمان بین المللی یونسکو و آیسسکو، بنیاد ملی نخبگان و برخی مراکز علمی، پژوهشی از داخل کشور به صورت سالیانه برگزار می شود.
معاون وزیر علوم یادآورشد: در این دوره جشنواره همانند دوره های قبل در دو سطح بزرگسالان و جوانان زیر 35 سال به دریافت، بررسی و انتخاب آثار برگزیده می پردازند و از بابت قلمرو جغرافیایی در دو حوزه داخل و خارج کشور را پوشش می دهد که از آن جمله می توان آثار تولید شده در گستره علوم انسانی و در حوزه خارج کشور در زمینه شناسایی تمدن اسلامی ، ایرانشناسی و انقلاب اسلامی را بیان کرد.
هاشمی گفت: نخستین دوره جشنواره فارابی بهمن ماه سال 1386 برگزار شد و هشتمین دوره آن نیز بهمن ماه سال جاری با حضور رییس جمهوری در سالن اجلاس سران با موفقیت به کار خود پایان داد.
وی در خصوص اهداف کلان و درازمدت جشنواره فارابی گفت: شناسایی و معرفی استعدادهای برتر در حوزه علوم انسانی و اسلامی، بررسی و ارایه آثار و نظریه های برتر در حوزه علوم انسانی – اسلامی، تشویق برای تولید و تقویت و توسعه و بومی سازی علوم انسانی، زمینه سازی شرایط مساعد فرهنگی برای توسعه علوم انسانی – اسلامی و ترغیب پژوهشگران برای شناسایی، تصحیح و تحقیق در متون علمی فرهنگی ایران اسلامی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.
معاون فرهنگی وزیر علوم یادآورشد: در این دوره گروه ها و انجمن های انسانی و اسلامی، حوزه های علمیه، استادان و محققان و پژوهشگران در حوزه های علوم انسانی اسلامی و همچنین گروه های فقه و حقوق و قرآن می توانند آثار خود را به دبیرخانه دائمی این جشنواره ارسال کنند.
هاشمی افزود: پایان اردیبهشت ماه مهلت ارسال آثار و کتاب به دبیرخانه خواهد بود و متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت www.farabiawarb.ir ثبت نام کنند.
وی گفت: علوم انسانی در خدمت جامعه است و جشنواره فارابی نیز به دنبال تحقق این هدف در جامعه و ارتقا سطح علوم انسانی و اسلامی است.
در پایان این نشست از پوستر نهمین دوره جشنواره بین المللی فارابی رونمایی شد.
Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *