تحصیل بیش از ۱۴ هزار ایرانی در مجارستان

رئیس دفتر ملی پژوهش، توسعه و نوآوری مجارستان گفت: ۱۴ هزار دانش آموخته ایرانی از دانشگاه‌ها و مراکز علمی مجارستان فارغ‌التحصیل شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، جوزف پالینکاش در دیدار با سورنا ستاری بر همکاری دو طرف بر مبنای طرح‌های مشترک تأکید کرد و گفت: هر دو طرف نسبت به تحقق طرح‌های مشترک تمایل دارند که لازمه شکل‌گیری این طرح‌ها هم‌سان‌ساختن روش‌های ارزیابی است.

وی به پذیرش دانشجویان و دانش‌آموختگان ایرانی از سوی مجارستان اشاره کرد و گفت: ۱۴ هزار دانش آموخته ایرانی از دانشگاه‌ها و مراکز علمی مجارستان فارغ‌التحصیل شده‌اند که توانستند از ظرفیت تحصیلی این کشور استفاده کنند.

رئیس دفتر ملی پژوهش، توسعه و نوآوری مجارستان همکاری ایران و مجارستان برای بورس تحصیلی دانشجویان مقاطع تحصیلی مختلف را یادآور شد و گفت: بالغ بر ۳۰۰ ایرانی در سطوح مختلف تحصیلی به مدت ۳ سال از بورس تحصیلی مجارستان بهره‌مند می‌شوند که ظرفیت تمدید و استمرار این امتیاز بر اساس تعامل‌ها وجود دارد.

رئیس دفتر ملی پژوهش، توسعه و نوآوری مجارستان به ظرفیت این کشور در حوزه‌های گوناگون فناوری اشاره کرد و گفت: در حوزه های‌تک گام‌هایی برداشته‌ایم و تجهیزات پیشرفته حوزه لیزر و فوتونیک در سال ۲۰۱۸ افتتاح می‌شود؛ همچنین در حوزه استارت‌آپ‌ها و فناوری‌های پیشرفته نیز ظرفیت‌های همکاری وجود دارد.

علی مرتضی بیرنگ، معاون امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری نیز با اشاره به برخی چالش‌های همکاری میان دو کشور بر ادامه همکاری‌ها برای هموار شدن مسیر همکاری‌های علمی و فناوری تاکید کرد و گفت: ایران و مجارستان ظرفیت‌های متعددی در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان دارند که با هموار شدن مسیر تعامل این شرکت‌ها، می‌تواند در حوزه اقتصادی موجب همکاری‌های دو کشور شود.