بازديد هيات دانشگاهي ايتاليا از دانشگاه تهران

بازديد هيات دانشگاهي ايتاليا از دانشگاه تهران

به گزارش کنکوری ارشد دکترا به نقل از ايرنا از روابط عمومي دانشگاه تهران، هيات دانشگاهي كشور ايتاليا كه از دانشگاه تهران بازديد كرد، متشكل از مدير دفتر ارتقاي برنامه‌ريزي و هماهنگي تحقيقات بين‌المللي وزارت آموزش، دانشگاه و تحقيقات ايتاليا، استاد تاريخ نهادهاي سياسي و رئيس دانشگاه «پاويا» ايتاليا و رايزن فرهنگي ايتاليا بود.
در اين جلسه طرفين خواستار تبادل تجربه درباره نحوه كار تشكل و انجمن‌هاي دانشگاه‌هاي برتر، مقررات، نمونه‌هاي موفق مديريتي آموزش عالي، آموزش مجازي، ارائه دروس به زبان‌ هاي بين‌المللي، تبادل استاد و دانشجو و كمك به انجام فرصت‌هاي مطالعاتي اساتيد و دانشجويان دانشگاه تهران و دانشگاه‌هاي ايتاليا شدند.
چين كه پالمي مدير دفتر ارتقا، برنامه‌ريزي و هماهنگي تحقيقات بين‌المللي وزارت آموزش، دانشگاه و تحقيقات ايتاليا در اين ديدار با توجه به ضرورت تماس فرهنگي و ظرفيت‌هاي بالاي همكاري ميان دو كشور و اشاره به اولين نشست كميته مشترك همكاري‌هاي علمي ايران و ايتاليا خواستار همكاري دانشگاه تهران در زمينه تبادل محققان و پژوهشگران جوان شد.
محمود نيلي احمدآبادي رئيس دانشگاه تهران نيز با اشاره به جايگاه و قدمت دانشگاه تهران و پيشرو بودن در تحولات علمي و فرهنگي و ذكر اين نكته كه دانشگاه تهران اولين انتخاب دانشجويان و اساتيد دانشگاه تهران است، از علاقه‌مندي هيأت ايتاليايي به توسعه همكاري‌ها استقبال كرد.
وي با توجه به تجارب گذشته، همكاري در زمينه مدرك مشترك ميان دانشگاه تهران و دانشگاه‌هاي ايتاليا گفت: تلاش دانشگاه تهران بر اين است كه اين ارتباطات به صورت نظام‌مند در دانشگاه برقرار شود و از اين همكاري‌ها، دانشگاه و جامعه بهره‌مند شوند.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *