هدفمندسازی پایان نامه ها برنامه وزارت علوم در سال ۹۶

هدفمندسازی پایان نامه ها برنامه وزارت علوم در سال ۹۶

هدفمندسازی پایان نامه ها برنامه وزارت علوم در سال ۹۶

وحید احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: هدفمندسازی پایان نامه های دانشجویان موضوعی نیست که صرفا با ابلاغ بخشنامه و دستورالعمل محقق شود بلکه یک فرآیند است.

وی با بیان اینکه فرآیند هدفمندسازی پایان نامه های دانشجویی از دو سال گذشته در وزارت علوم دنبال شده است، افزود: در سال جدید نیز این موضوع از برنامه های وزارت علوم بشمار می رود.

معاون پژوهشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: درحال حاضر حدود یک میلیون دانشجوی تحصیلات تکمیلی در کشور وجود دارد که اگر برای این افراد پروژه های پژوهشی مشخص تعریف شود قادر خواهیم بود به اولویت هدفمندسازی پایان نامه های دانشجویی دست یابیم.

احمدی اظهار داشت: برای هدفمندسازی پایان نامه های دانشجویان ابزارهایی مانند ارتباط با صنعت، اولویت بندی نیازهای کشور و ایجاد شبکه ارتباطات داخلی نیاز است.

وی عنوان کرد: اولویت بندی نیازهای کشور در شورای عتف بررسی و پیگیری شده است.

معاون پژوهشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: برای تحقق هدفمندسازی پایان نامه دانشجویی در مراکز صنعتی نیز در قالب ایجاد ارتباطات داخلی انگیزه لازم برای همکاری با دانشگاه های کشور ایجاد شده است.

احمدی تاکید کرد: همچنین آیین نامه ارتقا اعضای هیات علمی نیز که در سال گذشته بازنگری و ابلاغ شد به هدفمندسازی پایان نامه های دانشجویان در راستای توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه کمک زیادی خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *