تحصیل در سوئیس

تحصیل در سوئیس

با کشور سوئیس اشنایی دارید ؟ تحصیل در سوئیس به چه صورت است ؟ نظام اموزشی کشور سوئیس چگونه است ؟ تحصیل در سوئیس در مقطع کارشناسی چگونه است ؟ با تحصیل در سوئیس در مقطع کارشناسی ارشد اشنایی دارید ؟ تحصیل در سوئیس در مقطع دکتری چه شرایطی دارد ؟ ایا تحصیل در سوئیس با بورس تحصیلی امکان پذیر است ؟ هزینه تحصیل در سوئیس چقدر است ؟ هزینه زندگی در کشور سوئیس چقدر است ؟ ایا برای تحصیل در سوئیس به مدرک زبان نیاز است ؟ تحصیل در سوئیس به چه زبانی امکان پذیر است ؟ ایا امکان کار در کشور سوئیس وجود دارد ؟ برای دریافت سوالات خود در رابطه با تحصیل در سوئیس با این مقاله همراه باشید .

کشور سوئیس رفاهی فوق العاده و امنیتی بالا برای زندگی دارد و رتبه دوم از لحاظ کیفیت زندگی را داراست . زبان ملی در کشور سوئیس المانی ، فرانسوی ، انگلیسی و ایتالیایی می باشد ، بزرگترین شهر کشور سوئیس زوریخ و واحد ارز ان فرانک سوئیس است ، بسیاری از افراد علاقه مند به تحصیل در کشور سوئیس می باشند اما شرایط تحصیل و مهاجرت به این کشور دشواری های خود را دارد که به ان می پردازیم .

تحصیل در کشور سوئیس
در کشور سوئیس تحصیلات اجباری و از سن ۶ سالگی برای کودکان اغاز می گردد ، نظام اموزشی سوئیس در دو مقطع ابتدایی و دبیرستان ارائه می شود که طول ان معمولا ۹ ساله می باشد هم چنین تحصیل در مدارس دولتی برای دانش اموزان کشور سوئیس و هزینه حمل و نقل دانش اموزان رایگان می باشد . برای ورود به دانشگاه های کشور سوئیس و یا مراکز اموزش عالی مدرک دیپلم مورد نیاز است . دانشگاه های کشور سوئیس بالاترین رتبه را در بین دانشگاه های قاره اروپا دارا می باشد و برای تحصیل در انها نیاز به نشان دادن تمکن مالی ( داشتن هزینه تحصیل و زندگی ) است . تحصیل در دانشگاه ها در دو نیم سال تابستان و زمستان به مدت ۵ ماه در هر ترم می باشد و بعد از اتمام هر سال تحصیلی ۲ ماه تعطیل است و دانشجویان می توانند در این زمان ۲۰ ساعت در هفته کار کنند . متقاضیان می توانند در کشور سوئیس برای یادگیری زبان نیز اقدام نمایند که طول دوره ان ۶ ماه تا یکسال است و هر ۴ ماه حدود ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ فرانک هزینه در بر دارد . تحصیل در سیستم بانکداری ، شیرینی و شکلات و توریسم در کشور سوئیس بسیار رایج و قوی است .

تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور سوئیس
طول دوره مقطع کارشناسی در کشور سوئیس ۴ ساله است ، برای ورود به مقطع کارشناسی مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی و معدل بالای ۱۲ مورد نیاز است هم چنین نیاز است که فرد تمکن مالی نشان دهد یعنی نشان دهد که هزینه تحصیل و زندگی خود را به مدت یکسال دارد . در این مقطع دروس به زبان المانی ، فرانسوی و ایتالیایی تدریس می شود و لازم است فرد برای تحصیل ، مدرک زبان المانی در سطح B1 یا B2 داشته باشد . علاوه بر تحصیل ، دانشجویان ۱۰ ساعت در هفته حق کار به صورت نیمه وقت را دارا می باشند و حقوقی معادل ۲۰ فرانک به ازای هر ساعت کار دریافت می نمایند . هزینه شهریه بین ۱۵۰۰ تا ۳۵۰۰ فرانک در سال بسته به نوع دانشگاه متفاوت است و تغییر رشته در دانشگاه امکان پذیر نمی باشد . دانشجویان می توانند در رشته های علوم طبیعی ، علوم انسانی ، علوم مهندسی ، ریاضیات ، علوم کسب و کار ، انفورماتیک و … تحصیل نمایند .

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور سوئیس
طول دوره مقطع کارشناسی ارشد در کشور سوئیس ۲ ساله است ، در این مقطع دروس به زبان المانی ، انگلیسی و فرانسوی ارائه می شود و دانشجویان برای تحصیل به زبان انگلیسی باید مدرک زبان در سطح ایلتس ۶ – ۶.۵ ارائه دهد هم چنین علاوه بر مدرک زبان باید تمکن مالی نیز نشان دهند . تحصیل در این مقطع با ارائه پژوهش همراه است ، متقاضیان می توانند ۲۰ ساعت در هفته کار کنند و حدود۲۰ تا ۳۰ فرانک به ازای هر ساعت حقوق دریافت نمایند .

تحصیل در مقطع دکتری در کشور سوئیس
طول دوره تحصیل در مقطع دکتری ۲ ساله است و برای سهولت در تحصیل در این مقطع بورس تحصیلی به متقاضیان تعلق می گیرد هم چنین دروس به زبان انگلیسی ارائه می گردد . در این مقطع حقوقی معادل ۲ هزار دلار به طور ماهانه به عنوان بورسیه به دانشجویان تخصیص می یابد که بسیار سخت و محدود است و شرایطی برای اخذ ان وجود دارد از جمله :

داشتن مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه های معتبر

داشتن مدرک زبان در سطح حداقل ایلتس ۶.۵

داشتن یک استاد راهنما

داشتن مقالات بین المللی ، کتاب و ….

افراد در این مقطع ۳۰ ساعت در هفته حق کار دارند و میانگین حقوق دریافتی انها ۸ تا ۱۰ یورو به ازای هر ساعت می باشد . بیشترین داوطلب برای رشته های کامپیوتر ، مکانیک و برق می باشد .

هزینه زندگی در کشور سوئیس از ۱۰۰۰ فرانک در ماه شروع می شود و بسته به شهر و سبک زندگی متفاوت است ، شهرهای زوریخ و ژنو پرهزینه ترین شهرهای سوئیس می باشد و به طبع هزینه ها در این شهرها بیشتر است .

افرادی که به زبان سوئیسی مسلط باشند و دوره تحصیلی خود را با نمرات عالی گذرانده باشند بعد از پایان تحصیلات خود می توانند شغل مناسب خود را پیدا کرده و مشغول کار شوند و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل نمایند . لازم به ذکر است که اخذ اقامت دائم در کشور سوئیس بسیار دشوار و زمان بر است .

تحصیل در سوئیس از مدارس تا دانشگاه به تفصیل در متن بیان گشت ، شرایط تحصیل در سوئیس مطلوب است و کیفیت علمی دانشگاه های سوئیس بسیار بالاست اما هزینه ها نسبت به کشور های دیگر بیشتر است ، برای تحصیل در سوئیس در مقاطع گوناگون به مدرک زبان نیاز است و امکان بردن همراه به این کشور وجود ندارد هم چنین دانشجویان علاوه بر تحصیل امکان کار به طور پاره وقت را دارا می باشند . همانطور که در متن بیان شد امکان تبدیل ویزای تحصیلی به کاری در کشور سوئیس وجود دارد ولی دریافت اقامت و پاسپورت کشور سوئیس بسیار دشوار است ، در این مقاله تلاش نمودیم اطلاعاتی در ارتباط با تحصیل در سوئیس در اختیار شما عزیزان قرار دهیم ، شما می توانید در صورت داشتن هر گونه سوال در ارتباط با تحصیل در سوئیس با موسسات حقوقی معتبر تماس حاصل نموده و اطلاعات مورد نظر خود را دریافت نمایید .

نگارنده : مهسا رهنما