استقبال ایران از همكاری های مشترك علمی با دانشگاه های استونی

استقبال ایران از همكاری های مشترك علمی با دانشگاه های استونی

به گزارش کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا، محمد فرهادی در دیدار با مارینا كالیوراند وزیر امور خارجه استونی و هیئت همراه، درمورد همكاری های مشترك و تبادلات علمی و فناوری با كشور استونی اعلام آمادگی كرد.
فرهادی در این دیدار با اشاره به گستره عظیم آموزش عالی در كشورمان اظهار داشت: در حال حاضر چهار میلیون و 800 هزار دانشجو در 2 هزار و 600 دانشگاه و مركز آموزش عالی دولتی و غیردولتی كشورمان تحصیل می كنند.
وزیر علوم با اشاره به بیش از 30 سال فعالیت پژوهشگاه ها و مراكز تحقیقاتی در ایران گفت: این مراكز تحقیقاتی در زمینه علوم پایه، پلیمر و پتروشیمی، نانو و بایوتكنولوژی،زلزله شناسی و مهندسی زلزله، انرژی های تجدیدپذیر، لیزر و مواردی از این قبیل، در سطح جهانی فعالیت می كنند.
وی همچنین با اشاره به فعالیت 38 پارك علم و فناوری در كشورمان، درمورد هر نوع فعالیت مشترك علمی و فناوری از جمله تبادل استاد و دانشجو، همكاری های مشترك علمی ، برگزاری سمینارهای علمی مشترك، استفاده از فرصت های مطالعاتی و ایجاد كرسی های زبان در دو كشور ایران و استونی اعلام آمادگی كرد.
همچنین در این دیدار مارینا كالیوراند وزیر امور خارجه استونی با تشكر از استقبال و پذیرایی مسئولان ایرانی، آموزش عالی این كشور را در مقایسه با آموزش عالی ایران بسیار محدود دانست و گفت: باعث مباهات و افتخار است كه 40 دانشجوی ایرانی در رشته های كارشناسی ارشد موسیقی و هنر به ویژه در دانشگاه قدیمی تارتوك تحصیل می كنند.
وی افزود: به نظر می رسد مركز تحقیقات شرق شناسی آسیا در استونی و همچنین گروه مطالعات تاریخ و شرق شناسی دانشگاه تارتوك بتوانند با دانشمندان ایرانی همكاری های مشترك مناسبی داشته باشند.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، وی همچنین در خصوص همكاری های مشترك در سایر زمینه های علمی نیز با دانشگاه ها و محققان ایرانی اعلام آمادگی كرد.
در این دیدار حسین سالارآملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل و رئیس مركز همكاری های علمی بین المللی، مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی، عبدالحسین فریدون مشاور وزیر علوم و مدیر كل حوزه وزارتی نیز حضور داشتند.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *